زندگی با کرونا/127
کنترل محیطی برای مقابله با کرونا در محیطهای اداری چگونه است؟
راهنمای کنترل محیطی مقابله با کرونا ویروس در محیطهای اداری اعلام شد.
کد خبر : 543077
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، راهنمای کنترل محیطی برای مقابله با کرونا ویروس در محیطهای اداری از سوی مرکز سلامت و بهداشت محیط وزارت بهداشت اعلام شد.
بخشی از دستورالعملهای بهداشت فردی در محیطهای اداری بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرح زیر است:
- فعالیتهای خارج از منزل را تا حدامکان محدود و از حضور در مکانهای شلوغ پرهیز شود.
- از خوردن غذا در محیطهای عمومی و همچنین خوردن غذاهای آماده تا حد امکان پرهیز شود.
- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده شود.
- نیروهای خدماتی در هنگام نظافت باید از لباسهای حفاظتی، ماسک، چکمه و دستکش استفاده کنند.
- برای ثبت حضور و غیاب ترجیحا از سیستم تشخیص چهره استفاده شود.
- برای تماس با دکمههای آسانسور از دستمال کاغذی استفاده شود.
- از خودکار، قلم، موس وکیبورد اختصاصی استفاده شود.
راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹ در بحث فاصلهگذاری اجتماعی در محیطهایی اداری، مواردی را بهمنظور رعایت بهداشت ابزار و تجهیزات هم اشاره کرده که برخی از این موارد عبارتند از:
- به حداقل رساندن استفاده از کاغذ به منظور جلوگیری از انتشار احتمالی و استفاده از سیستم اتوماسیون اداری
- در نمازخانهها استفاده از مهر و سجاده شخصی ضرورت کامل دارد.
- هنگام گند زدایی و نظافت، ادارات باید خالی از پرسنل بوده و درها و پنجرهها باز گذاشته شوند.
- سطوح، کیبورد، موس و میز کارکنان، دستگیره و هر بخشی که با آن تماس زیادی است مرتباً گندزدایی شود.
- دفع پسماندها از جمله کاغذ، دستمال باید به شیوه بهداشتی در نایلون یکبار مصرف مقاوم و غیر قابل نشت صورت پذیرد.
- مجزا بودن کلیه لوازم مورد استفاده بهداشتی برای هر فرد مقیم و پرسنل
انتهای پیام/4105
انتهای پیام/