صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹
رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان:

ویروس کرونا ابر بحرانی برای بشر کنونی است/ لزوم تقویت جبهه پیشگیرانه

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان گفت: ویروس منحوس کرونا به بحران جدی تبدیل شده؛ البته نه بحران معمولی، بلکه به‌عنوان یک ابر بحران برای بشر کنونی است.
کد خبر : 543043

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، وبینار سلامت روان دانشجویی در دوران کرونا توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان برگزار شد.


در این وبینار که با راهبری اداره کل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برگزار شد، داود فتحی روان‌شناس و استاد گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان و سخنران وبینار درباره مفهوم سلامت روان دانشجویان در دوران کرونا، مؤلفه‌های سلامت روان، استرس، ارائه پیشنهاد‌ها و راهکارها و... مطالبی را بیان کرد.


در این وبینار به مطالعات و پژوهش‌های انجام‌شده در این زمینه نیز اشاره شد و در جمع‌بندی نهایی راهکارهای پیشنهادی مطرح شد.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا هدف از برگزاری این وبینار را واکاوی چرایی سلامت روان و چگونگی ارتقای بهداشت روان در ایام کرونا و برنامه‌ریزی جامع‌تر برای گذر از بحران کرونا درباره دانشجویان بیان کرد.


رضا مرادی درباره بحران ویروس کرونا اظهار کرد: امروزه همه‌گیری ویروس منحوس کرونا به بحران جدی تبدیل شده؛ البته نه بحران معمولی، بلکه به‌عنوان یک ابر بحران بشر کنونی که همه ابعاد زندگی انسان‌ها را به‌هم‌ریخته است.


وی افزود: فعلاً هر آنچه داریم صرفاً در جنبه پیشگیرانه آن بوده و هیچ چاره‌ای جز تقویت در جبهه پیشگیرانه این ویروس نداریم و پیشگیری مبتنی بر رعایت بهداشت، مقوله جدی و فراگیر بوده که گاه در اثر بی‌توجهی و غفلت با افت‌وخیزهایی مواجه است.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان اضافه کرد: از دیگر مواردی که مورد غفلت واقع شده، پیشگیری مبتنی بر بهداشت روان است. افراد با انواع اختلالات روانی در رابطه با ویروس کرونا مانند انواع اضطراب‌ها، وسواس‌ها و استرس دست‌وپنجه نرم می‌کنند. یکی از بدترین نوع سوگواری‌های ممکن، مرگ عزیزی است که به این ویروس مبتلا شده و همین مسئله توجه جدی بر اهمیت بهداشت روان را بر ما روشن می‌کند.


مرادی ادامه داد: علاوه بر درگیری مسائل کرونا، تحصیل دانشجویان در فضای مجازی نیز به مشکلات مضاعف تبدیل شده و سلامت روان دانشجویان را به خطر انداخته است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر