صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
در واحد گنبدکاووس

انتقاد راشد یزدی از طلاق توافقی

یک پژوهشگر خانواده، نوع اندیشیدن زوجین به‌ویژه در حوزه دین، درک متقابل آنان از یکدیگر، تناسب خانواده‌ها، رعایت تناسب سنی و عشق و محبت داشتن به یکدیگر را از شرایط مهم اسلام برای تشکیل زندگی سالم برشمرد و تصریح کرد: بدون رعایت این شرایط ، زندگی دوام نخواهد داشت.
کد خبر : 54256

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی در همایش دانشجو و سبک زندگی سالم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس اظهار کرد: برخی از انسان‌ها به دنبال زنده ماندن هستند که این خود زندگی حیوانی است و مسیر افقی از تولد تا مرگ را می‌پیماید، افرادی که به دنبال زندگی کردن هستند مسیر آن‌ها عمودی و از زمین تا آسمان است.


وی زندگی را علم دانست و به بررسی و شناخت آن در دانشگاه تاکید کرد و افزود: وقتی اجزایی مانند اقتصاد و پزشکی، زندگی را در بر می‌گیرند و نیاز به یادگیری دارند، پس ترکیب اینها که زندگی است نیز باید آموخته شود.


این پژوهشگر خانواده با توجه به نزول حضرت محمد(ص) برای یاددهی و آموزش به ما گفت: پیامبر(ص) راه و روش زندگی را به ما آموخت تا ما با شناخت و پیشرفت در تعالی زندگی خود به سمت سعادت پیش برویم.


وی اختلاف بین انسان و حیوان را در کلمه زندگی کردن و زنده ماندن دانست و افزود: انسان آماده است تا رشد عمودی کند ولی حیوان برای رشد خوراک و خواب زندگی می کند.


راشد یزدی:‌ برای رسیدن به سعادت و تکامل ازدواج امری است که این راه را آسان کرده و ضروری است که زن و شوهر با شناخت یکدیگر تشکیل خانواده بدهند

راشد یزدی با انتقاد از طلاق توافقی گفت: این نمی شود که چون زن و شوهر به طلاق رضایت دارند، از یکدیگر جدا شوند، اگر این طور باشد که در معاملات هم چون فروشنده و خریدار هر دو رضایت دارند می توان کالایی را گران‌تر از قیمت معقول آن فروخت.


وی با سفارش به دانشجویان برای ازدواج تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به سعادت و تکامل ازدواج امری است که این راه را آسان کرده و ضروری است که زن و شوهر با شناخت یکدیگر تشکیل خانواده بدهند.


راشد یزدی ادامه داد: دین اسلام، دین نشاط و شادی است و باید درست از احکام آن در زندگی استفاده شود و نباید فقط نیمه خالی لیوان را دید.


راشد یزدی جریان زندگی را تلاطم با نشاط معرفی کرد و افزود: فلاسفه غربی اخلاق را در فرمول ریاضی آورده و زندگی منهای نشاط را مساوی مرگ تدریجی می دانند که این مطلب را حضرت علی (ع) قرن‌ها قبل از این با ذکر حدیثی که اشاره به فردی دارد که سروری در قلب آن نیست و مانند مرده ها است بیان کرده اند.


وی خطاب به همسران گفت: در رفتار با یکدیگر به فطرت هم پاسخ داده و با شناخت خصوصیات همدیگر برخورد کنید، تا زندگی را بنایی مستحکم و پایدار ساخته و چندین سال شاد و خرم در کنار یکدیگر زندگی کنید.


در این مراسم که با موضوع دانشجو و سبک زندگی سالم و به مناسبت روز دانشجو با حضور امام جمعه گنبدکاووس، رئیس، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار شد، از 15 دانشجو برتر در مسابقات قرآن، اذان و تربیت بدنی تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر