صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

مجموعه شاد برای دانش‌آموزان نابینا و ناشنوا مناسب‌سازی شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور تأکید شد تا مجموعه شاد و آموزش‌های مجازی در این اپلیکیشن برای بهره‌مندی دانش آموزان نابینا و ناشنوا مناسب‌سازی شود.
کد خبر : 542278

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، وحید قبادی دانا در ارتباط با چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور که امروز در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونان وزارتخانه‌های عضو این ستاد همچون تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، کشور، آموزش و پرورش، نماینده سازمان صدا و سیما، شهرداری‌ها و نماینده تشکل‌های افراد دارای معلولیت و جانبازان تشکیل جلسه داد.


وی ادامه داد: در این جلسه طبق ماده ۲ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مصوباتی در ارتباط با وظایف آموزش و پرورش درباره  درباره مناسب‌سازی شرایط محیطی در مدارس و ساختمان‌های وزارت آموزش و پرورش به تصویب رسید.


رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: ایجاد شرایط لازم برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در ساختمان‌های جدید در دست احداث و همچنین فراهم کردن شرایط مناسب برای تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت و عدم ایزوله کردن آنها و آموزش فرهنگ مناسب‌سازی و فرهنگ مواجهه افراد معلول در وزارت آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  همچنین معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گزارشی در ارتباط با فعالیت‌های مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری در این سازمان برای گروه‌های مختلف افراد دارای معلولیت ارائه کرد.


قبادی دانا  با اشاره به این مطلب که در این جلسه اشتغال افراد دارای معلولیت در وزارت آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر صورت گرفت، گفت: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه بر مشارکت خیرین در نهضت مشارکت توان‌افزایی، جهت تأمین اقلام مورد نیاز افراد دارای معلولیت که در آموزش و پرورش تحصیل می‌کنند، تأکید کرد.


وی در ادامه از تدوین سرفصل و مطالب آموزشی برای گنجاندن مباحث مربوط به مناسب‌سازی در کتب درسی و محتوای دروس دانشجویان و دانش‌آموزان خبر داد و عنوان کرد: همچنین به دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد شد بخشی از فعالیت‌های پژوهشی تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های تحصیلی هم از این پس به مباحث مناسب‌سازی اختصاص دهد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در این جلسه به سازمان نوسازی مدارس نیز توصیه شد که با رعایت ضابطه ۲۴۶ نظام فنی و اجرایی مشاوران و پیمانکاران را مد نظر قرار داده و کلیه فعالیت‌های عمرانی اعم از انجام تعمیرات از محل اعتبارات دولتی یا مشارکت خیرین را الزامی کرده و بر حسن اجرای ضوابط نظارت داشته باشد.


قبادی دانا همچنین بر اعمال تغییراتی در شبکه شاد برای بهره‌مندی افراد ناشنوا و نابینا سخن به‌میان آورد و گفت: در این جلسه تأکید شد مجموعه شاد و آموزش‌های مجازی در این اپلیکیشن برای بهره‌مندی دانش آموزان نابینا و ناشنوا مناسب‌سازی شود.


وی افزود: علاوه بر این با موارد از صدا و سیما خواسته شد تا امکان لازم برای بهره مندی از برنامه‌های آموزشی مدرسه تلویزیونی شبکه آموزش با زیرنویس مطالب و استقرار رابط ناشنوایان فراهم شود.


رئیس سازمان بهزیستی در پایان گفت: شهرداری‌ها نیز مکلف شدند تا معابر منتهی به تمام مدارس استثنایی شهر تهران را مناسب‌سازی و معابر را تکمیل کنند. همچنین مقرر شد از طریق معاونت عمران وزارت کشور اقدام مشابه در سایر شهرهای کشور برای مناسب سازی معابر منتهی به مدارس استثنایی صورت بگیرد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر