صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۳ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹
کامرانی عنوان کرد؛

تأثیر دانشگاه در شکل‌دهی و توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار دانشگاه تأثیرگذاری بیشتری بر روند خدمتگزاری دارد.
کد خبر : 541739

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، احسان کامرانی در دیدار با مختار سلحشور مدیرعامل سازمان هلال‌احمر استان هرمزگان با بیان نقش دانشگاه در توسعه همه‌جانبه کشور اظهار کرد: توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار دانشگاه می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری بر روند خدمتگزاری  بگذارد.


وی مأموریت دانشگاه را حل مسائل اجتماعی خواند و افزود: ورود دانشگاه به جامعه برای کمک و امدادرسانی، جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مطالعه و پژوهش در حل مشکلات و معضلات جامعه، پایش و رصد وضعیت و مدیریت کشور و ... می‌تواند در خدمت‌رسانی و همراهی با اقشار جامعه مهم و حیاتی باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نقش سمن‌ها (NGO) را در کمک به دولت‌ها مهم و ضروری ارزیابی کرد و هلال‌احمر را یک سازمان مردم‌نهاد خواند که با داشتن آوازه جهانی، تلاش دارد در حوزه همیاری، امداد، نجات و... کارهای شایان تجلیلی انجام دهد.



کامرانی نقش هلال‌احمر را در کمک‌رسانی و امداد و نجات ستود و اضافه کرد: بدون شک نیروهای تلاشگر و پرانرژی این سازمان با اخلاص و محبت به کار خدمت‌رسانی شبانه‌روزی خود ادامه می‌دهند که به‌نوبه خود قابل قدردانی است.


وی جوانان را جزء نیروهای کارآمد و توانمند کشور خواند که باید با سرمایه‌گذاری بیشتر و بهادادن به توانمندی و اندیشه بکر و فعال آنان مسیر توسعه را در کشور هموارتر کرد.


پیشگیری از حوادث با تشکیل کارگروهی بین واحد بندرعباس و هلال‌احمر


مدیرعامل هلال‌احمر استان هرمزگان نیز با بیان فعالیت‌های گسترده هلال‌احمر،در قبل و بعد از بروز حوادث گفت: آموزش دادن و آماده کردن مردم عادی در مقابله با بحران‌ها؛ ایجاد و گسترش گروه‌های امداد و نجات، کمک به آسیب دیدگان و ... از فعالیت‌های معمول هلال‌احمر است.


مختار سلحشور خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروهی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و هلال‌احمر در پیشگیری از بروز حوادث می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.



وی تقویت کانون هلال‌احمر دانشجویی و توسعه بخشیدن این کانون را بین دانشگاهیان مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: ورود به کانون هلال‌احمر در دوران دانشجویی باعث شناخت بیشتری به موضوعات اجتماعی داشته باشم و امروز بهترین دوران خود را همان دوران فعالیت در کانون هلال‌احمر می‌دانم.


لزوم تشکیل تیم امداد و نجات دانشجویی با همکاری هلال‌احمر


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد بندرعباس نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون دانشجویی هلال‌احمر  عنوان کرد: این کانون با برگزاری کلاس‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و هماهنگی با سازمان انتقال خون و دانشگاه برای اهدای فرآورده‌های خونی و همیاری در طرح‌های اجتماعی توانسته از جایگاه خوبی برخوردار باشد.


محمود صباحی‌زاده مطرح کرد: با شیوع کرونا مدل‌های حضوری آموزش تغییر کرد و لازم است با روش‌های جدید و خلاقیت‌های جذاب‌تر در این راستا حرکت‌های نوین‌تر و استوارتری انجام شود.


وی تشکیل تیم امداد و نجات دانشجویی را با همکاری هلال‌احمر استان از ضروریات دانست و تأکید کرد: جوانان به‌عنوان پشتوانه محکم و قابل اعتماد باید در همه مسائل به‌کار گرفته شوند تا پختگی لازم را کسب کنند.


عقد تفاهم‌نامه همکاری از دیگر موضوعات قابل بحث این جلسه بود.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر