صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در برنامه «افق سینما» مطرح شد؛

دولت باید به اکران فیلم‌های دفاع مقدس کمک کند/ شورای صنفی بیشترین آسیب را به اکران می‌زند

یک تهیه‌کننده سینما با ارایه پیشنهادی درباره توزیع و اکران مناسب آثار دفاع مقدس گفت: بسته‌های حمایتی دولت منجر به ترغیب دفاتر پخش در اکران فیلم‌های دفاع مقدس شود.
کد خبر : 540343

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی برنامه تلویزیونی افق سینما، علی آشتیانی‌پور از مدیران پخش و تهیه‌کننده سینما در برنامه تلویزیونی «افق سینما» که روز جمعه 23 آبان ماه با اجرای سعید الهی روی آنتن شبکه افق رفت در ابتدای برنامه درخصوص وضعیت  توزیع و اکران آثار سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: توزیع و اکران آثار سینمایی بسیار مهم تر از بخش تولید این آثار است. در فروش آثار سینمایی اگر فیلمی تولید شود و اکران و توزیع مناسبی نداشته باشد، فیلم نابود خواهد شد و به نوعی نساختن آن فیلم ارزشمندتر از ساختش خواهد بود.


وی درباره انتقاد برخی از فیلم‌سازان سینمای دفاع مقدس به مافیای اکران و نحوه عملکرد دفاتر پخش با آثار استراتژیک تصریح کرد: هیچ وقت اعتقادی به مافیای اکران نداشتم، چون سینمای ایران اصلا ظرفیتی ندارد که نیاز به مافیا داشته باشد. برای شرایط حاکم در سینمای ایران می شود عنوان «رقابت نابرابر» را به کار برد. یعنی برخی از آثار دسترسی عادلانه به چرخه توزیع، تبلیغ و اکران مناسب در سینماها را ندارند.


این تهیه کننده در پاسخ به سعید الهی در خصوص بی رغبتی برخی از سینماداران و شرکت‌های پخش به توزیع مناسب فیلم‌های سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: ما به عنوان پخش کننده تمام تلاشمان را جهت برای عرضه مناسب آثار حتی برای کسب درامد دفاترمان هم که شده انجام می دهیم. سینمادار نیز از فیلمی که مخاطب را به سالن بکشاند استقبال می کند و واقعا هیچ یک از ارکان توزیع و اکران در عدم توفیق برخی فیلم‌های دفاع مقدس نقشی ندارند.


این تهیه کننده سینما با اشاره به سختی های تولید آثار دفاع مقدس افزود: چرا دولت ها طوری رفتار کردند که تولید کنندهای مثل من که با دفاع مقدس علاقمند به سینما شدهام و با فیلمهای دفاع مقدس وارد سینما شدم، رغبتی برای تولید این نوع آثار ندارم؟ تولید فیلمهای دفاع مقدس بدون همکاری نهادهای نظامی امکان ندارد. در همان گامهای اول تولید یک اثر برخی‌ها از این نهادها موانعی ایجاد می‌کنند که همان اول قید تولید فیلم را بزنید.



آشتیانی‌پور با ارایه پیشنهادی درخصوص توزیع و اکران مناسب آثار دفاع مقدس تصریح کرد: بسته‌های حمایتی دولت منجر به ترغیب دفاتر پخش در اکران فیلم‌های دفاع مقدس شود.


شورای صنفی نمایش بیشترین آسیب را به چرخه توزیع و اکران می‌زند


سجاد نوروزی مدیرعامل پردیس آزادی که مهمان تفنی برنامه افق سینما بود درباره وضعیت توزیع و اکران در سینما گفت: سینمادار یک فروشنده است که کالایی را در فروشگاه خودش عرضه می‌کند و مخاطب می تواند انتخاب کند که چه کالایی را در سبد خودش قرار دهد. با توجه به ساختار سینما، سینمادار نقش تعیین کننده‌ای در معادله توزیع و اکران ندارد.


وی در ادامه افزود: بخش دیگر عدم موفقیت آثار در جذب مخاطب در چرخه توزیع و اکران به تصمیمگیریهای شورای صنفی نمایش برمیگردد. در سال‌های اخیر بارها پیش آمده فیلمهای پرفروش و پرمخاطب همزمان با هم به سینماها آمده یا زمانی هفت فیلم همزمان به سینما می‌آید. شورای صنفی نمایش بیشترین آسیب را در چرخه توزیع و اکران میزند.


مدیرعامل پردیس سینمایی آزادی تاکید کرد: چه نهادهای دولتی و چه موسسه‌های فیلم‌سازی خصوصی فقط تولید میکنند و نگاهی به پخش ندارند و زمانی که فیلم در اکران شکست میخورد صحبت از مافیای اکران می‌کنند.


نوروزی گفت: اگر سینما را برگرفته از سه عنصر تولید، توزیع و اکران بدانیم همه سرمایه‌گذاران در تولید متمرکزند و توجهی به موضوع مهم توزیع و اکران نمیکنند.


اراده ای برای اکران مناسب فیلمهای دفاع مقدس وجود ندارند


حمید بهمنی کارگردان و تهیهکننده سینمای ایران در بخش دیگری از برنامه تلویزیونی «افق سینما» گفت: سینمای دفاع مقدس مظلوم است. پخش کنندههای سینمای ایران، ارادهای برای توزیع و اکران مناسب فیلمهای دفاع مقدس ندارند.


وی با انتقاد از شرایط حاکم در وضعیت اکران سینما اظهار داشت: زمان اکران فیلم سینمایی «گام‌های شیدایی» سینمای سرگروه فیلم هم حاضر به اکران فیلم نشده بود و پوستر و اقلام تبلیغاتی در سینمای خود نصب نکرده بود. فیلم فقط به اسم اکران شد وگرنه در عمل هیچ سانس و سینمایی به فیلم اختصاص داده نشد و بعد گفتند این فیلم در گیشه شکست خورد.


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر