صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹
عضو مركز تحقيقات سياست‌های علمی كشور عنوان كرد؛

بیماری کرونا صرفاً با دارو و تجویز پزشک درمان نمی‌شود! / نقش فرهنگ سیاسی و نگاه همگرا در درمان کووید ـ 19

عضو مركز تحقيقات سياست‌های علمی كشور با اشاره به اینکه یک بیماری را نمی‌توان صرفاً در حوزه پزشکی و دارویی درمان کرد، فرهنگ سیاسی را در شرایط کرونایی دخیل دانست.
کد خبر : 540137

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، مریم صنیع اجلال در همایش ملی تولید دانش سلامتی با اشاره به اینکه یک بیماری را نمی‌توان صرفاً در حوزه پزشکی و دارویی درمان کرد و باید از علوم دیگر نیز کمک گرفت فرهنگ سیاسی را در شرایط کرونایی دخیل دانست.


وی اضافه کرد: متأسفانه برخی مردم سیاست و قوانین را در این زمینه نادیده می‌گیرند، به طوری كه اگر به خاطر حفظ امنیت و جلوگیری از شیوع بیماری اعلام منع تردد بین شهرها و استان‌ها اعلام شود تا آخرین ثانیه هجوم مردم در خیابان‌ها و جاده‌ها ادامه خواهد داشت كه حتی منجر به ایجاد ترافیک سنگین خواهد شد.


عضو مركز تحقيقات سياست‌های علمی كشور برای برنامه‌ریزی و ارائه راهکار سه گام دیدن واقعیت، ساخت نقشه ذهنی و طراحی راهکار مورد توجه دانست و گفت: نگاه به مسائل صرفاً از یک حوزه تخصصی موجب فهم ناقص، نادیده گرفته شدن ابعاد مختلف آن و انجام اقدامات ناكافی و حتی اشتباه خواهد شد.


برای داشتن سیاست‌گذاری‌های درست چه کنیم؟


صنیع اجلال افزود: با همگرایی و كمک گرفتن از علوم مختلف می‌توان در همان گام نخست ابعاد گوناگون مشكل را بررسی کرد و با اقدامات موثر و نتیجه‌بخش نتیجه درستی برای رفع این مشکلات گرفت.


وی با اشاره به اینکه برای داشتن سیاست‌گذاری‌های درست و کامل باید آینده‌نگری و مسئولیت‌پذیری داشته باشیم، توضیح داد: برای اینکه بتوان راهکار کامل و درستی ارائه داد باید موضوع را از جهت‌های مختلف مورد بررسی قرار داد.


عضو مركز تحقيقات سياست‌های علمی كشور، امروز را گذشته چند دهه آینده دانست و تشریح  کرد: شیوه نگاه به واقعیت‌ها، شناخت مشكلات و رفع آنها به روش صحیح می‌تواند سرنوشت آینده ما را به درستی رقم بزند، به همین دلیل اهمیت نگاه همگرا و بین رشته‌ای بسیار مهم است.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر