صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با آنا

فرزانه توسلی: همچنان قدرت اول آسیا هستیم/ برای جهانی شدن نیاز به حمایت داریم

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان‌ گفت: تیمی که تا دقیقه 90 از اعزام خودش به مسابقات جهانی خبر نداشت چطور می توانست در این رقابت‌ها نتایج خوبی بگیرد.
کد خبر : 53874

تیم ملی فوتسال بانوان بعد از قهرمانی در مسابقات آسیایی، با حاشیه های زیادی به مسابقات جهانی گواتمالا اعزام شد و در این رقابت ها با سه شکست مقابل برزیل، پرتغال و کاستاریکا و یک پیروزی مقابل ژاپن به مقام هفتمی این رقابت ها دست یافت. فوتسالیست های بانوی ایران با وجود اینکه تا لحظات آخر از حضور در این مسابقات ناامید شده بودند با دستور مستقیم رئیس جمهوری شرایط را برای حضور در مسابقات جهانی گواتمالا فراهم دیدند.


فرزانه توسلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص وضعیت مسابقات جهانی گواتمالا و شرایط تیم ملی فوتسال بانوان در این رقابت‌ها گفت: «جام جهانی گواتمالا از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و همه تیم‌ها با قدرت زیادی در این مسابقات شرکت کردند. تیم ملی فوتسال بانوان با یک اردو و عدم آمادگی کافی وارد مسابقات شد، در حالی که تیم‌های دیگر برای شرکت در رقابت‌های جهانی یکسال برنامه‌ریزی کرده‌ بودند.»


وی ادامه داد: «البته برای تیم ملی فوتسال که برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت می کرد کسب رتبه هفتمی رتبه چندان بدی محسوب نمی‌شود، ضمن اینکه در این رقابت‌ها موفق شدیم ژاپن را شکست دهیم و این نشان می‌‌‌‌دهد که همچنان قدرت اول آسیا هستیم و قهرمانی در مسابقات آسیایی شانسی نبود.»


دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان در مورد اعزام تیم ملی در لحظات آخر به مسابقات جهانی و تاثیر نحوه اعزام در روند نتیجه‌گیری تیم ملی گفت: «بازیکنان و کادر فنی تیم تا دقیقه 90 از وضعیت اعزام به مسابقات خبر نداشتند و حتی در لحظات آخر مطمئن شدیم که در رقابت‌های جهانی شرکت نمی کنیم اما با ورود رئیس جمهور به این موضوع شرایط اعزام ما فراهم شد و در مسابقات شرکت کردیم، اما نمی‌توان گفت که این مساله تاثیر زیادی در عملکرد تیم ملی داشته است، ولی وقتی یک تیم تا لحظه آخر از اعزام خودش مطمئن نیست، با آمادگی کامل در مسابقات حاضر نمی‌شود.»


بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان در مورد حمایت مسئولان از این تیم افزود: «‌تیم ملی فوتسال بانوان در مسیر خوبی قرار گرفته‌ است و باید حمایت‌ها از این تیم صورت گیرد تا در مسابقات پیش رو موفق‌تر عمل کنیم. سال بعد مسابقات جهانی را پیش رو داریم. سطح فوتسال آسیا فرق زیادی با رقابت‌های جهانی دارد. اگر می‌خواهیم خودمان را در عرصه جهانی به عنوان یک تیم مدعی معرفی کنیم حتما باید اردوها و تمرینات مناسبی انجام دهیم و با تیم‌های بزرگ دنیا بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم. امیدوارم مدیران فدراسیون و وزارت ورزش راه را برای پیشرفت فوتسال بانوان در عرصه جهانی هموار کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر