صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴

کاهش محبوبیت حزب حاکم اسپانیا در آستانه انتخابات مجلس

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی دولتی در اسپانیا نشان می‌دهد حزب حاکم در انتخابات بیستم آذرماه پیروز می‌شود اما اکثریت مجلس را به دست نمی‌آورد.
کد خبر : 53636

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از شبکه «یورونیوز»، بر اساس این نظرسنجی دولتی، حزب محافظه‌کار «مردم» به رهبری «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا، 50 کرسی کمتر از حداقل مورد نیاز برای کسب اکثریت به دست می‌آورد و احتمالا اکثریت را در مجلس نخواهد داشت.


دلیل اصلی کاهش محبوبیت حزب حاکم که در سال ۲۰۱۱ میلادی توانسته بود به تنهایی اکثریت را به دست بیاورد، ناتوانی دولت در عمل به مهمترین وعده انتخاباتی خود یعنی کاهش بیکاری است.


نرخ بیکاری در اسپانیا در چهار سال حاکمیت حزب مردم، فقط دو درصد کاهش پیدا کرده و همچنان بالای 20 درصد است.


از سوی دیگر، بر پایه این نظرسنجی سوسیال دموکرات‌های مخالف دولت نیز نتوانسته‌اند برنامه جذابی برای اقتصاد بحران‌زده اسپانیا به رای‌دهندگان ارائه کنند زیرا حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا به رهبری «پدرو سانچز»، فقط ۸۹ کرسی را کسب خواهد کرد.


بسیاری از کارشناسان از حزب «شهروندان» به رهبری «آلبرت ریورا» به عنوان حزب تعیین‌کننده دولت بعدی نام می‌برند زیرا بر پایه نظرسنجی نزدیک به ۶۶ کرسی را کسب خواهد کرد و در ائتلاف با یکی از دو حزب پیشتاز می‌تواند در تشکیل دولتی ائتلافی مشارکت داشته باشد.


به نوشته یورونیوز، حزب چپگرای «پودموس» یا «ما می‌توانیم» به رهبری «پابلو ایگلسیاس» که در مجلس هیچ کرسی ندارد، شاید شگفتی‌آفرین انتخابات پیش رو باشد.


نظرسنجی نشان می‌دهد نامزدهای این حزب بر ۲۵ کرسی مجلس تکیه خواهند زد. با در نظر گرفتن احزاب منطقه‌ای درباره این حزب چپگرا، شمار کرسی‌های این حزب تا نزدیک به 50 کرسی نیز افزایش خواهد یافت.


انتخابات مجلس اسپانیا بیستم آذرماه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر