صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴
یک کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

پیش بینی وضعیت هوای کشور در روزهای آینده/ کاهش دمای پایتخت به زیر صفر

یک کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد که تهران تا روز یکشنبه 6 درجه خنک‌تر می‌شود و نقاط شمالی کشور نیز با کاهش دما روبه‌رو خواهند بود.
کد خبر : 53604

امین حسین نقشینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا در خصوص آخرین وضع جوی کشور گفت: استقرار هوای سرد از عرض‌های شمالی موجب کاهش محسوس دما در شمال غرب، غرب و به خصوص سواحل شمالی کشور شده است.


کارشناس سازمان هواشناسی، افزود: این کاهش دما موجب شده دما در شهر تبریز 13 درجه، زنجان 10 درجه، سنندج، کرمانشاه و اردبیل هشت درجه سانتی‌گراد باشد.


وی افزود: تا این لحظه کاهش دما در تهران پنج درجه سانتی‌گراد و در استان البرز 8 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.


نقشینه عنوان کرد: طی 24 ساعت آینده در استان‌های شمالی کشور مانند گیلان، مازندران و گلستان بارندگی رخ خواهد داد که این بارندگی نسبتا شدید گزارش شده است و دریای خزر مواج خواهد شد.


کارشناس سازمان هواشناسی، یادآور شد: در مناطق شمال غرب در ارتفاعات البرز و استان‌های شمالی بارش‌های به صورت برف نیز دیده خواهد شد. فردا (شنبه) این وضع باز هم در حاشیه خزر و دامنه شمالی البرز ادامه خواهد داشت.


وی افزود: فردا (شنبه) مناطق شمال شرقی و غربی بارش خفیف و پراکنده گزارش شده است اما سرما در استان‌های شمالی کشور تداوم خواهد داشت.


نقشینه یادآور شد: همچنین در روز یکشنبه مجددا از نوار غربی بارش‌ها آغاز و به نیمه غربی کشور کشیده می‌شود. در شمال غرب، غرب، دامنه زاگرس و دامنه جنوبی البرز بارش‌ها به صورت برف و باران خواهد بود.


وی افزود: با ورود سامانه هوای سرد در روز یکشنبه به کشور به جز نواحی کوهستانی زاگرس برای مناطق جنوب غرب و جنوب کشور رگبار، رعد و برق و بارش گزارش شده است و سپس سامانه به نواحی مرکز و شمال شرقی کشیده خواهد شد.


کارشناس سازمان هواشناسی، عنوان کرد: از امروز (جمعه) تا اواسط هفته آینده (دوشنبه) کاهش محسوس دما قابل توجه برای نواحی نیمه شمالی گزارش شده است. کاهش دما در شمال غرب، غرب و دامنه جنوبی البرز تا 10 درجه سانتی‌گراد و در شمال شرق تا 15 درجه سانتی‌گراد پیش بینی شده است.


نقشینه افزود: دریاری خزر و خلیج فارس در سه روز آینده مواج و توفانی گزارش شده است.


وی گفت: دمای هوای تهران برای امروز 10 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است که پیش‌بینی می‌شود تا روز یکشنبه با کاهش شش درجه‌ای هوا به چهار درجه سانتی‌گراد برسد و در پاره‌ای از نقاط تهران وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده گزارش شده است و دمای تهران برای فردا (شنبه) نیمه‌ابری با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.


کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای روز یکشنبه هوای تهران به تدریج ابری و بارش باران و برف به همراه وزش باد پیش‌بینی می‌‌شود.


نقشینه در خصوص توصیه سازمان هواشناسی به کشاورزان گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود به برداشت مرکبات به خصوص پرتغال و نارنگی سرعت دهند.


وی افزود: همچنین به کشاورزان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان توصیه می‌شود از ضدیخ در ماشین آلات کشاورزی و محتویات سمی خود استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر