صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

لاوروف: شواهد قاچاق نفت داعش به ترکیه را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کنیم

وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد: روسیه شواهد لازم برای اثبات قاچاق نفت داعش به ترکیه را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند.
کد خبر : 53498

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایرنا، وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه روز گذشته (چهارشنبه) گفت: بارها درباره این واقعیت که نفت از میدان نفتی اشغال شده سوریه و ترکیه به‌وسیله تروریست‌های داعشی به خارج از جمله ترکیه قاچاق می شود، به جامعه جهانی هشدار داده‌ایم.


وی افزود: شواهد و مدارک اثبات‌کننده این واقعیت به‌طور رسمی اعلام و در اختیار سازمان ملل و کشورهای ذی‌نفع قرار خواهد گرفت.


وزیر امورخارجه روسیه درباره ادعای آنکارا درباره پیشنهاد طرف ترک به روس با هدف ایجاد ائتلاف علیه داعش آن را بی‌اساس خواند.


وی با بیان اینکه طرف ترکیه‌ای در رابطه با مکالمه تلفنی وزیران امورخارجه روسیه و ترکیه گفته است «مولود چاوش اوغلو» وزیر امورخارجه ترکیه به «لاوروف» پیشنهاد تشکیل ائتلاف علیه داعش کرده و طرف روسی برخورد سرد داشته است، گفت: این ادعا بی‌اساس است و واقعیت ندارد.


رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین بر لزوم بستن مرز سوریه و ترکیه تاکید و اظهار کرد: این اقدام برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها از ترکیه به خاک سوریه اهمیت فراوان دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر