صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
فقیهیان عنوان کرد

تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی از آموزش‌محور به پژوهش‌محور، اصلی‌ترین رسالت حوزه پژوهش و فناوری

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: لزوم پیشرفت و پایندگی دانشگاه به این است که دانشگاه‌های ما به سمت پژوهش‌محوری پیش روند و در نخستین گام باید ملزومات این دانشگاه شناخته و فراهم شود.
کد خبر : 5338

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسین فقیهیان در نشست شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، نخستین شاخصه برای تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی از آموزش‌ محوری به پژوهش‌ محوری را وجود هیئت‌ علمی توانا دانست و گفت: هرم هیئت‌ علمی در واحدهای استان هرم مطلوبی نیست و‌ گاه در یک واحد دانشگاهی مشاهده شده که ۷۰ درصد اعضای هیئت‌علمی دارای مرتبهٔ مربی هستند.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: در واحد آموزش‌محور به وجود کارگاه، آزمایشگاه و تجهیزات پیشرفته نیاز چندانی نبود و راه‌اندازی شبکهٔ آزمایشگاهی استان چندان ضروری به نظر نمی‌رسید و این در حالی است که در دانشگاه پژوهش‌محور این موارد جزء اصلیترین و بنیادی‌ترین نیازهاست و برای رفع این ملزومات و تحقق این خواسته‌ها، اصلیترین رسالت بر دوش حوزهٔ پژوهش و فناوری و معاونان پژوهشی در واحدهاست.


وی با توجه به اینکه بر اساس دستور رئیس دانشگاه باید ۱۵۰ مرکز رشد و پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شود، افزود: طبق آمار ارائه شده از سوی دکتر میرزاده، تعداد مقالات ارائه شده از سوی اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه کمتر از حد انتظار بوده و هدف‌گذاری دانشگاه بر این است که به ازای هر عضو هیئت‌ علمی یک مقالهٔ کاربردی و موثر در سال ارائه شود و عملی شدن این سیاست توجه مضاعف و همت بیش از پیش شورای پژوهشی در استان و واحد‌ها را می‌طلبد.


در ادامهٔ این نشست مدیر کل شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان لزوم توجه ویژهٔ اعضای شورای پژوهشی استان به دو مقولهٔ پرورش اعضای هیئت‌ علمی با درجهٔ استادیار به بالا و آشنایی با مدیریت پژوهش علمی را خاطر نشان کرد.


دکتر سید محسن لوح‌موسوی با توجه به بیان مواردی درخصوص فعالیت‌های شورای پژوهش و فناوری استان، افزود: به منظور جهت‌دهی صحیح به تحقیقات علمی استادان دانشگاه و با هدف افزایش کیفیت تولیدات علمی ضعیف استان، لازم است تا تدابیر لازم از سوی شورای پژوهش و فناوری واحد‌ها و استان اتخاذ شود و به اعضای هیئت‌ علمی استان ابلاغ شود.


وی خبر راه‌اندازی دفتر نمایندگی دانشگاه در شرکت سهامی ذوب‌ آهن اصفهان از سوی دفتر ارتباط با صنعت استان را اعلام کرد و خواستار همکاری واحد‌ها برای فعال کردن این دفتر شد.


مدیر کل شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در خصوص کمیته‌ها و شوراهای فعال در حوزهٔ پژوهش استان اعم از کمیته ارتباط با صنعت، شورای اقتصاد دانش‌بنیان و فعالیت‌های صورت گرفته در این شورا‌ها و کمیته‌ها مطالبی را گفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر