صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
در دانشگاه فردوسی مشهد صورت گرفت

ملاقات سفیر جمهوری ترکیه با سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد

دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و رضا هاکان تکین، سفیر جمهوری ترکیه و همراهان، در دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر : 53359

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دراین نشست که با درخواست سفیر ترکیه انجام شده بود، کافی در سخنانی اظهار کرد: «درنظر گرفتن دانشگاه‌ها در جریان بازدید هیئت ترکیه‌ای از شهرهای مختلف ایران، نشان از درایت و بینش بالای این هیئت دارد.»


او دانشگاه فردوسی مشهد را بزرگ‌ترین مرکز علمی درشرق کشور و دارای موقعیت ممتاز جغرافیائی دانست و افزود: «دانشگاه‌های کشور ترکیه نیز جایگاه ویژه‌ای درتولید مقالات علمی درخاورمیانه دارند.»


رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه دانشگاه‌های دو کشور می‌توانند با همکاری در زمینه‌های علمی توانمندی خود را در منطقه به اشتراک بگذارند، عنوان کرد: «ایجاد دیپلماسی علمی و فناوری که پایدارترین نوع دیپلماسی است می‌تواند جایگزین رقابت ناسالم قرار گیرد.»


هاکان تکین سفیر ترکیه نیز ضمن تشکر از دکتر کافی، با اشاره به تعداد زیاد دانشجویان ایرانی در ترکیه، نداشتن زبان مشترک را از مشکلات موجود در ارتباط موثر دانست.


او با تأکید بر دیپلماسی علمی، پیشنهاد ایجاد دپارتمان آموزش زبان ترکی در دانشگاه فردوسی مشهد را بیان کرد و ایجاد این دپارتمان را راه کاری برای ارتباطات بیشتر دانست.


در ادامه واحدیان، مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد به تاریخچه تفاهم‌نامه‎های قبلی دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه غازی در سال 1381 و دانشگاه تکنیکال استانبول (انستیتوی زمین شناسی) در سال 1393 اشاره کرد و گفت: «زمینه‎های همکاری دانشگاهی میان دو کشور زیاد است ولی تبادلات آکادمیک کمتر از ظرفیت موجود است و این نشان از امکان کار بیشتر در این حوزه دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر