صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴
در جمع خبرنگاران مطرح شد

گلایه مدیرعامل تاکسیرانی از پرداخت نشدن وام 25 میلیونی به تاکسیران‌ها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از پرداخت نشدن وام 25 میلیونی به تاکسیران‌ها گلایه کرد و گفت: 17 هزار خودروی تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد که انتظار داریم خودروسازان شرایط ویژه‌ای برای این خودروها در راستای نوسازی ناوگان در نظر بگیرند اما با کم لطفی خودروسازان مواجه شدیم.
کد خبر : 53075

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، میثم مظفر با حضور در مراسم روز جهانی معلولان که امروز در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سرویس ویژه سازمان تاکسیرانی برای کودکان مدارس استثنایی چند سالی است که مورد توجه شهرداری تهران قرار گرفته است.


وی ادامه داد: با بودجه‌ای که امسال به این امر اختصاص داده شد جابجایی ویژه دانش‌آموزان مداس استثنایی در دستور کار قرار گرفت که براین اساس یک هزار و 16 تاکسیران کار جابجایی رایگان 4 هزار و 800 دانش‌آموز استثنایی را در قالب 58 مدرسه انجام می‌دهند.


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم با حمایت‌هایی که از این طرح می‌شود بتوانیم آن را توسعه دهیم، اضافه کرد: والدین کودکان استثنایی می‌توانند به مدارس مراجعه و فرم‌های سرویس مدارس را پر کنند البته در حال حاضر این طرح برای مدارس دولتی اجرایی می‌شود.


وی در پاسخ به پرسشی درباره بیمه تاکسیران‌ها، توضیح داد: سازمان‌های هدفمندی یارانه‌ها و تأمین اجتماعی از اردیبهشت ماه امسال قدرالسهم دولت را پرداخت نکرده‌اند و بدین ترتیب بیمه تاکسیران‌های جدید قطع شده است. سازمان تأمین اجتماعی پاسخ‌هایی در این زمینه داده از سوی دیگر سازمان برنامه‌ریزی کشور نیز اعلام کرده این مشکلات را حل خواهد کرد.


مظفر افزود: این موضوع یک مسئله اجتماعی است چرا که اگر بیمه تاکسیران‌ها برقرار نباشد آنها برای استفاده از بیمه خویش‌فرما اقدام نمی‌کنند و براین اساس در صورت بازنشستگی مقرری به آنها تعلق نمی‌گیرد. مشکل دیگر این است که برخی از تاکسیران‌ها که سابقه بیمه دارند اما پرداخت بیمه‌ آنها چند ماهی است به تعویق افتاده از دید سازمان تأمین اجتماعی یک راننده جدید محسوب می‌شود که این روند اشتباه است و باید اصلاح شود.


وی تصریح کرد: استدلال سازمان تأمین اجتماعی این است که اگر هزینه‌های جدیدی با وجود تاکسیران‌های جدید به آنها تحمیل می‌شود درحالی که این طور نیست، این افراد جایگزین بازنشستگان می‌شوند. سالانه 5 هزار راننده تاکسی بازنشسته می‌شوند و 5 هزار راننده دیگر جایگزین آن می‌شوند.


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره پرداخت وام 25 میلیون تومانی به تاکسیران‌ها برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، اضافه کرد: 17 هزار خودروی تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد که انتظار داریم خودروسازان شرایط ویژه‌ای برای این خودروها در راستای نوسازی ناوگان در نظر بگیرند اما با کم لطفی خودروسازان مواجه شدیم چرا که پیش از ابلاغ هیات وزیران با ایران خودرو به توافق رسیده بودیم تا این وام با سود 16 درصد به تاکسیران‌ها تعلق گیرد و 10 هزار خودرو جایگزین تاکسی‌های فرسود شود اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه به تاکسیران‌ها اجازه ثبت‌نام برای اخذ وام 25 میلیونی داده نشد.


وی عنوان کرد: تاکسی جزو حمل و نقل عمومی است از بانک مرکزی می‌خواهیم وام ویژه‌ای با شرایط به تاکسیران‌ها بپردازد. ما مشتری خوب و انبوهی برای ایران خودرو به شمار می‌آییم ولی به ما کم لطفی کردند.


مظفر در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت ناوگان فرسوده تاکسیرانی، اظهار کرد: در طرح نوسازی سازمان تاکسیرانی حدود 4 هزار تاکسی پیکان فرسوده را از رده خارج کردیم و اگر دولت با ما همکاری کند می‌توانیم شش هزار تاکسی فرسوده دیگر را تا پایان سال از رده خارج کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر