صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹
نیکبخت مطرح کرد؛

ارتقای کیفیت آموزش مجازی با استفاده از مدل‌های شبیه‌سازی‌شده

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: استفاده از مدل‌های شبیه‌سازی‌شده یکی از این ظرفیت‌هاست که در ارتقای هرچه بیشتر کیفیت آموزش مجازی تأثیرگذار خواهد بود.
کد خبر : 530028

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، علیرضا نیکبخت در همایش ملی تولید دانش سلامتی که به‌صورت مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های نهفته‌ای در آموزش پزشکی وجود دارد که با توجه به شرایط پیش‌آمده ضرورت استفاده از آن بسیار زیاد است. استفاده از مدل‌های شبیه‌سازی‌شده یکی از این ظرفیت‌هاست که در ارتقای هرچه بیشتر کیفیت آموزش مجازی تأثیرگذار خواهد بود.


وی با بیان اینکه با هیچ شرایطی نباید در آموزش گروه پزشکی وقفه بیفتد و لغو شود، افزود: با اینکه امروزه شرایط بسیار سخت است، باید نگاه طولانی‌مدت داشته باشیم تا با کمبود دکتر و پرستار مواجه نشویم.


رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد محیط آموزشی ایمن و قطع زنجیره ویروس را از مسائل مهم در زمینه آموزش‌های بالینی دانست و تأکید کرد: باید بخشی از بیمارستان‌های تک تخصصی و همه بیمارستان‌های خصوصی در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شود. با حفظ شرایط ایمن در بیمارستان‌ها، تعدیل برنامه‌های آموزشی را در دستور کار قرار دادیم.


نیکبخت تغییر رویکردها به سمت آموزش مجازی را پاسخی مناسب برای این چالش‌ها و دغدغه‌ها دانست و اضافه کرد: کمبود وسایل حفاظتی و ترس دانشجویان و استادان برای حضور در کلاس‌های آموزشی از چالش‌ها و مشکلاتی بود که در ابتدای آموزش با آن روبه‌رو شده بودیم.


چالش‌های آموزش گروه پزشکی در دوران کرونا


وی ادامه داد: آشنایی نداشتن استادان با فناوری‌های مورد استفاده و نیاز به ایجاد انگیزه و تلاش متعهدانه و مسئولانه استادان و دانشجویان در زمینه محقق شدن اهداف آموزشی تعریف شده یکی دیگر از چالش‌های مهم آموزش گروه پزشکی بود.


رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران  با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های مهم مشکلات داخلی بیمارستان و ترس خانواده‌ها برای ارتباط دانشجویان با بیمارستان بود، گفت: بسیاری از خانواده‌ها و دانشجویان به دلایل مختلف خواهان تعطیلی کلاس‌های آموزشی بودند و در بیمارستان‌ها با پراکندگی بخش‌های بالینی، تمایل نداشتن مدیریت بیمارستان برای حضور دانشجویان، نبود تجهیزات لازم و مشکلاتی از این دست روبه‌رو بودیم.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر