صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹
یادداشت وارده؛

خداحافظ كرونا!

كرونا هم فرصت است و هم تهدید؛ اما با تمام اینها دوست داریم بگوییم دیگر بس است، خدایا ما را یاری كن تا قادر باشیم بگوییم؛ خداحافظ كرونا!.
کد خبر : 529675

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ گسترش ویروس کرونا از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب به روشنی نشان می‌دهد که این ویروس توانایی بالایی برای گسترش در سطح جهان دارد و دلیل آن هم انتقال آن از طریق انسان به انسان است.


دانشمندان در پیشگیری و جلوگیری از ابتلای افراد به این ویروس بسیار ناتوان شده‌اند و این روزها نیز هموطنان در تلخ‌ترین شرایط و عزیزان‌شان در معرض تهدید و آسیب‌های جدی قرار دارند.


وجود برخی نگرانی‌ها در روند تشخیص به‌‌موقع و پیشگیری از گسترش غیرمنتظره کرونا برای افرادی كه هنوز به این ویروس مبتلا نشده‌اند و آسیب‌های غیرقابل جبران آن كه بر جای مانده و خواهد ‌ماند با هیچ مسكنی، تسكین نمی‌یابد؛ مگر با مهرورزی به یكدیگر.


در واقع فقط دوستان و عزیزان در این شرایط ویژه و اضطراری می‌توانند تسلی خاطر باشند. هر روز شاهد مرگ عزیزان، دوستان و آشنایان هستیم، به‌طوری كه روحمان كرخت و بی‌جان شده است.


عزیزان ما اینگونه و معصومانه یكی پس از دیگری به استقبال مرگ می‌روند. امروز دلم بسیار شكست و بر آن شدم تا چند خطی با ویروس كرونا گفتگو كنم.


سلام كرونا


خلّاق و هنرمند شدیم، ولخرجی نمی‌كنیم ، ساعت کاری را كاهش دادی، ساعت بیشتری را در منزل به سر می‌بریم، بیشتر وقتمان را به فرزندان‌مان اختصاص می‌دهیم، رفت و آمدهای فامیلی بسیار كاهش پیدا كرده، مدارس، مجازی شده‌اند و دانشگاه‌ها به‌طور مجازی اداره می‌شوند.


رازهایی که یکی یکی فاش می‌شوند!


گوشی‌های موبایل در دست بچه‌ها با مجوز والدین رد و بدل می‌شود، با ماسک و سایر تجهیزات به خیابان پا می‌گذاریم، دست‌هایمان از مواد ضد عفونی‌كننده، چروک و پیر شده است، ساعت‌ها در منزل به شست‌وشوی كالاهای خریداری شده اختصاص یافته، مهربان و مقابل برخی‌ها بدخلق شده‌اند.


رازهایمان را فاش و اموالمان را تقسیم می‌كنیم، برخی جوان‌ها افسرده و ناتوان و برخی دیگر كوشا و خلّاق و پرتلاش‌تر شده‌اند.


اگر این بیماری به سراغ كسی برود و شانس پیدا كند كه درمان شود؛ برای پرداخت هزینه‌ها عاجز شده‌ایم، قبلاً از بارداری مادری خوشحال می‌شدیم؛ اما امروز نگران تولد نوزاد و سلامتی مادر هستیم.


مهمان‌نوازی كه از خصوصیات بسیار ارزنده ایرانی‌ها بود، كم‌رنگ و نخ‌نما شده است، عروسی‌ها با سكوت به‌صورت گروه‌های حداكثر 10 نفره برگزار می‌شود.


در یک کلام كرونا هم فرصت است و هم تهدید؛ اما با تمام اینها دوست داریم بگوییم دیگر بس است، خدایا ما را یاری كن تا قادر باشیم بگوییم؛ خداحافظ كرونا!


لیلا نیرومند عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

برچسب ها: یادداشت کرونا
ارسال نظر