صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

مقام دوم بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی از داستان‌نویسی می‌گوید

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در بیستمین جشنواره هنر و ادبیات که به میزبانی واحد تبریز برگزار شد، توانست مقام دوم کشوری را در بخش داستان نویسی به خود اختصاص دهد.
کد خبر : 52855

مهندس نیما عبداللهی درشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: عنوان داستان این‌جانب «روز نخست» بوده که به مسائل نخستین روز خلافت حضرت علی (ع) می‌پردازد. در این داستان، به وقایع ابتدای خلافت امام علی (ع) پرداخته شده و دغدغه‌های ایشان برای استقرار و اجرای عدالت و احیای ارزش‌های اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.


وی افزود: برگزاری چنین مسابقاتی می‌تواند منجر به اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) در میان جامعه دانشگاهی کشور شده و به تقویت معارف مرتبط با اهل بیت بینجامد. با توجه به اهمیت قرآن و اهل بیت در میراث فرهنگی این مرز و بوم، برگزاری این مسابقات و کوشش در راستای تبلیغ مفاهیم و معارف آن به شناخت عمیق‌تر فرهنگ اسلامی-ایرانی نیز کمک شایانی می‌کند.


عبداللهی درشکی خاطرنشان کرد: کوشش برای شناخت اهل بیت (ع) در حقیقت کوشش برای احیای ارزش‌های وحدت آفرین اسلام اصیل است و با احیای ارزش‌های اسلامی، قرآن به جایگاه حقیقی خود یعنی مبنای فرهنگ و حیات امت‌های اسلامی بازخواهد گشت. هنر و فعالیت‌های هنری نقشی محوری در این راستا ایفا می‌کنند. هنر به دلیل لطافت بیان و ارتباط روحی هنرمند با اثر خویش، دارای تاثیری شایان توجه در پرورش بصیرت‌ها و معارف صحیح اسلامی است.


وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان برگزار کننده این مسابقات؛ توفیق درخور تحسینی در برگزاری تمام مراحل آن داشته و همین توفیق نشان دهنده نقش پیشتاز دانشگاه آزاد اسلامی در اشاعه ارزش‌های دینی و پاسخگویی پیگیرانه به دغدغه‌های فرهنگی نظام و مقام معظم رهبری دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر