صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴
حقوقی بنیاد:

تفکر بسیجی باید در تمامی ادارات و دانشگاه‌ها حاکم باشد

کارشناس ارشد مدیریت دفاعی واحد مراغه گفت: هرکجا بسیج وجود دارد، تفکر التقاطی راهی نخواهد داشت. همه ما باید بسیجی باشیم. در هر پست و مقام، در هر شاخه، هر جا و هر اداره باید یک رزمنده بسیجی باشیم. تفکر بسیجی باید در تمامی ادارات و دانشگاه‌ها حاکم باشد.
کد خبر : 52845

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، باقر حقوقی بنیاد در نشستی که به همت بسیج دانشجویی علم‌الهدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و در آستانه اربعین حسینی برگزار شد، اهداف، برنامه ها و رویکرد جدید بسیج را تبیین کرد.


حقوقی بنیاد با تأکید بر بصیرت افزایی بسیجیان و عمل و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه آنها گفت: موضوع بسیج و تشکل‌های مردمی در تمامی دنیا و حکومت ها رایج است و هرچه این تشکل‌ها و نظامات مردمی و حامی حکومت منسجم‌تر و از تعداد نفرات بیشتر بهره‌مند باشند، همان اندازه پایه‌های نظام و حکومت مستحکم‌تر می‌شود.


این استاد بسیجی سال‌های 59- 60 خاطرنشان کرد: بانی تشکیلات بسیج مستضعفان در این کشور امام ره به مصداق آیه شریفه « واعدوا لهم مااستطعتم من قوه » بود که بلافاصله با حمایت دولت جذب نیروهای مردمی آغاز و در کمترین مدت تشکیلات بسیج مستضعفان سازماندهی و آماده خدمت به نظام شدو مصلم است که اگر بسیج به آن نحو تشکیل و مدیریت نمی شد ، مقابله با دشمن و سرنوشت جنگ نیزبه این صورت رقم نمی‌خورد.


حقوقی بنیاد شبیخون فرهنگی و آغاز جنگ نرم در شرایط فعلی را از مهمات نظام دانست وافزود: از شرایط جنگ نرمی که دشمن امروز به این نظام تحمیل کرده است یکی این است که نیروی متخاصم در روبروی تو و قابل شناسایی نیست، از تمامی امکانات استفاده می‌کند، تسخیر افکار، دلها و ایمانها را در دستور کار خود قرارداده است و از طرفین مبارزه، آن جبهه به پیروزی خواهد رسید که در بستر آفندی خود، اراده اش را به دیگری تحمیل کند و یکی از عوامل مهم پیروزی در 8 سال دفاع مقدس نیز این بود که مردم ایران با اتکا به یگانگی خداوند و نیروی ایمان و رهبری هوشمندانه و اتحاد و همدلی توانستند اراده آهنین خود را به دشمن تحمیل و او را وادار به عقب نشینی و قبول قطعنامه کنند.


این کارشناس ارشد مدیریت دفاعی با یاد آوری مثل معروف و سفارش لقمان حکیم به فرزند خود که گفته بود « ادب از که آموختی از بی ادبان » گفت : اگر می خواهیم در برابر آفند پرهجوم شبیخون فرهنگی و جنگ نرم و خاموش دشمن شکست نخوریم، باید خلاف آنچه را که او می خواهد عمل کنیم. خلاف آنچه را که آنها تبلیغات می کنند عمل کنیم.


عصر شعر اربعین به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد


در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) و همزمان با هفته بسیج به همت بسیج دانشجویی علم الهدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه عصر شعری با حضور دانشجویان و شاعران واحد مراغه برگزار شد.


در این مراسم تعدادی چند از دانشجویان و کارکنان دانشگاه، علاقه، احساسات و تألمات خود را نسبت به شهدای کربلا و مصائب حضرت زینب (س ) و ارادت خود را به ویژه به ابوالفضل العباس (ع) علمدار کربلا در قالب شعرهای تقدیمی ، عرضه کردند.


در ادامه مراسم، مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، حاج رضا اسدی به قرائت اشعار مرثیه در پاسداشت مقام و منزلت امام حسین (ع) و شجاعت حضرت زینب (س ) پرداخت و درنهایت با اهدا لوح یادبود و هدیه ای از شعرای حاضر تجلیل بعمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر