صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان؛

هدف معلم هدایت انسان‌هاست‌

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه بر اساس گفته رهبر انقلاب امام‌خمینی(ره) معلمی شغل انبیاست، اظهار کرد: هدف یک معلم هدایت انسان‌هاست.
کد خبر : 528327

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، محمد دوستار در دیدار با مدیران، مسئولان اجرایی و کارمندان سمای دانشگاه آزاد اسلامی‌ واحد رشت، که‌ در سالن اجتماعات سمای‌ رشت برگزار شد، با تبریک میلاد رسول‌اکرم(ص)، امام جعفر‌صادق(ع) و گرامیداشت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، باتوجه‌ به اینکه پیامبر اکرم (ص) به عنوان خاتم پیامبران در زمان رحلت دو چیز گران‌بها را برای مردم به امانت گذاشتند، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص), قرآن و اهل‌بیت(س) را نزد مردم به امانت گذاشتند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه مبنای زندگی انسان‌ها باید معیارهای قرآنی و اهل بیت (س) سنجیده شود، تصریح کرد: تعلیم و تربیت نیز باید قرآنی و اهل بیتی باشد.


 دبیر هیئت‌ امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه هدف یک معلم هدایت انسان‌هاست، تصریح کرد: معلمی شغل انبیاست.


دوستار با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت، خانواده، اقتصادی و همانند آن باید مبنای قرآنی داشته باشد، افزود: سما از ظرفیت بالایی برخوردار است.


وی با توجه‌ به اینکه منافع سما، منافع مردم و وقف عام است، گفت: سما باید مشاور امین، صادق و عالمانه آموزش و پرورش باشد.


دوستار با یادآوری منویات مقام معظم رهبری درباره‌ آموزش اثربخش که باید دارای سه‌ ویژگی باشد، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: آموزش باید عمقی، کاربردی و فایده‌محور باشد.


وی با توجه به اینکه آموزش عمقی باید مطابق با معیارها، استانداردها و الگوها باشد، خاطر‌نشان کرد: کسی می‌تواند تربیت عمقی داشته باشد که تعصب علمی نداشته و آموزش کلیشه‌ای انجام ندهد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه آموزش کاربردی به معنای آنست که مسئله‌ای‌ را در جامعه به نحو درست حل کند، افزود: کارهای یک معلم نمونه باید مبتکرانه، خلاقانه، عالمانه و مجاهدانه باشد.


این استاد دانشگاه با توجه به اینکه پایه و اساس زندگی یک دانش‌آموز در مقطع نخست آموزشی است، افزود: رابطه معلم و دانش‌آموز یک پیوند معنوی است و هیچ زمانی از میان نخواهد رفت.


این مسئول دانشگاهی با تاکید بر اینکه معلمی تجارت نیست بلکه عشق است، بیان کرد: سرمایه‌گذاری برای یک معلم در تراز انقلاب اسلامی باعث سوددهی و رشد یک جامعه است.


دبیر هیئت‌ امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه سما باید متمایز از سایر سایر مدارس غیرانتفاعی باشد و حتی نیازهای یک کشور را برطرف کند، اظهارکرد: مردم به دنبال بهترین‌ها هستند.


به گزارش آنا، سمای استان گیلان دارای ۱۳ مدرسه دخترانه و پسرانه در مقاطع پیش‌دبستان‌ و دبستان ، ۱۳ مدرسه دخترانه و پسرانه در مقاطع متوسطه نخست و دوم و ۳ هنرستان دخترانه و پسرانه است و دارای هشت آموزشکده فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، آستارا، تالش، رودبار، لاهیجان، سیاهکل و لنگرود است.


انتهای پیام/۴۱۱۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر