صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

افزایش بهای حمل و نقل عمومی تا 5 هزار تومان هم جواب می‌دهد/ دولت به شهرداری کمک کند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: افزایش سهم مردم از حمل و نقل عمومی می‌تواند از 1200 تومان در بخش اتوبوس و 1500 تومان در بخش مترو به 5 هزار تومان هم جواب می‌دهد.
کد خبر : 527644

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید مناف هاشمی در آئین بهره‌برداری از 100 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران که پیش از ظهر امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به عقب‌ماندگی‌های طولانی در حوزه حمل و نقل عمومی تهران، ورود 250 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس (که 100 دستگاه آن امروز به بهره‌برداری می‌رسد) مجموعه مدیریت شهری را خوشحال نمی‌کند اما همین کاری که بزرگ نیست هم بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود.


وی با اشاره به این مطلب که موضوع زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی توجیه اقتصادی نداشته و بخش خصوصی به آن ورود نمی‌کند، گفت: در همه جای دنیا بخش حمل و نقل عمومی با مشارکت دولت، مردم و شهرداری‌ها توسعه می‌یابد اما من چنین موضوعی را در ارتباط با تهران ندیده‌ام.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: متروی تهران برای تکمیل با فهرست بهای امروز بیش از 120 هزار میلیارد منابع نیاز دارد در حالی‌که ما تنها با تأمین منابع می‌توانیم سالانه با حدود 5 هزار میلیارد از منابع مختلف همچون بودجه، املاک و اوراق مشارکت، مترو را توسعه دهیم.


هاشمی در ارتباط با نیازمندی حوزه حمل و نقل شهری در بخش اتوبوس نیز گفت: با توجه به قیمت 4 تا 5 میلیارد تومانی هر دستگاه اتوبوس، شهر تهران برای تأمین ناوگان خود به 20 الی 30 هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد و با وجودی‌که سهم مردم از این موضوع می‌تواند از 1200 تومان اتوبوس و 1500 تومان مترو به 5 هزار تومان هم افزایش یافته و جواب هم می‌دهد اما دولت و شهرداری هم باید سهم خود را در بودجه بپردازند.


وی با اشاره به این‌که در سال گذشته کل اقدامات عمرانی در بخش حمل و نقل یک هزار و 800 میلیارد تومان بود در حالی‌که نیاز ما حداقل 10 هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: امسال با وجودی‌که در بودجه 7 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده به‌دنبال آن هستیم تا با تحقق 5 هزار میلیارد آن تا پایان سال 12 ایستگاه مترو را افتتاح و تأمین 104 واگن مترو را نیز در اولویت قرار دهیم.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این‌که در بخش تولید اتوبوس توانستیم ارزبری را از 50 هزار به 40 هزار یورو کاهش دهیم از شرکت ایران خودرو که تأمین کننده قرارداد تأمین 250 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برای سیستم حمل و نقل عمومی تهران است خواست تا گرانی خودرو را براساس قیمت یورو و دلار محاسبه نکند تا شهردار تهران اجازه انعقاد قراردادهای جدید را با خودروسازان بدهد.


هاشمی با اشاره به این‌که 40 هزار خودرو در ناوگان تاکسیرانی باید نوسازی شود که تا پیش از این سالانه 2 هزار دستگاه خودرو نوسازی می‌شد، گفت: امسال نوسازی 15 هزار تاکسی را در دستور کار داریم که 2 هزار دستگاه آن سفارش‌گذاری شده ولی قیمت‌ها متفاوت است. با تلاش‌هایی که انجام شد دریافت وام را برای نوسازی تاکسی در تهران از 50 میلیون تومان به 70 میلیون افزایش دادیم اما زمان توافق با بانک، قیمت خودرو از 70 به 94 و از 94 به 125 میلیون تومان رسید.


وی در ادامه در درخواستی از دولت عنوان کرد: در صورتی‌که مردم حاضر هستند هر بهایی را برای خودرو بپردازند از دولت می‌خواهیم که قیمت را برای تاکسی‌ها بالا نبرند و در این راستا به حمل و نقل عمومی کمک کنند.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

برچسب ها: مناف هاشمی
ارسال نظر