صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

وزیر راه و شهرسازی خواستار شد؛ توجه به مسکن ایمن در بهسازی مناطق نابسامان شهری

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دسترسی به مسکن ایمن و دارای خدمات مناسب باید در برنامه‌ریزی شهری مورد توجه قرار گیرد، گفت: غفلت از این نیاز منجر به شکل‌گیری بافت نابسمان شهری خواهد شد.
کد خبر : 52741

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، سومین نشست تخصصی کارگروه منطقه‌ای بهسازی مناطق نابسمان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و کارشناسان وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی ۴۹ کشور آسیا و اقیانوسیه در محل هتل لاله تهران برگزار شد.


عباس آخوندی در این نشست با تاکید بر اینکه اجلاس وزیران مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه باید در ترغیب همکاری ها در سطح منطقه ایفای نقش داشته باشند، افزود: باید توجه ویژه‌ای به چالش‌های توسعه پایدار شهری صورت گیرد.


وی تصریح کرد: برای توسعه هماهنگ سکونتگاه ها در رشد مهار گسیخته شهرها باید برنامه‌ریزی کارآمدی از روستاهای کوچک تا کلانشهرهای بزرگ داشته باشیم.


آخوندی ادامه داد: بهسازی و بازآفرینی شهری در ایران از سال 1370 آغاز شد و در سال 1383 نیز سند توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی به تصویب دولت رسید.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ستادهای ملی و محلی برای تشویق بهسازی تشکیل شد، تاکید کرد: بر این اساس، مسکن و توسعه شهری و روستایی از دغدغه های مهم ما در سیاست‌های توسعه شهرها بوده است.


وی بیان کرد: در سال 93 هم سند احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده شهری و ناکارآمد به تصویب هیات دولت رسید.


به گفته آخوندی، در سند احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده شهری و ناکارآمد به بازآفرینی باف‌ های فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی و روستاهای حاشیه شهرها توجه شده است تا بازآفرینی، بهسازی و نوسازی آنها در چارچوبی مشخص صورت گیرد.


ابلاغ 55 هزار وام نوسازی بافت فرسوده به بانک مسکن


آخوندی درباره وام بافت های فرسوده گفت: 55 هزار فقره وام از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به بانک مسکن ابلاغ شده است که تا پایان سال موظفیم تسهیلات نوسازی را از طریق بانک مسکن ارائه کنیم.


وی تاکید کرد: میزان این وام برای کلانشهرها 50 میلیون به همراه 20 میلیون تومان ودیعه مسکن است.


آخوندی درباره مسکن قسطی اظهار کرد: این طرح سیستمی برای هماهنگی میان انبوه‌سازان و بانک در راستای ایجاد رونق بازار مسکن است که به فروش واحد‌های مازاد کمک می کند.


وی با تاکید بر اینکه در این طرح بانک مسکن فروش را برای انبوه‌ساز تضمین می‌کند، بیان کر د: دولت هیچ دخالتی در این طرح ندارد چرا که بانک‌ها تسهیلات نمی‌دهند


انتهای پیام/

ارسال نظر