صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹
درمان در گفتگو با آنا:

رشته مدیریت رسانه باید متحول شود/ دانشگاه‌ها نسبت به رشته مطالعات خانواده غافل‌اند

مدیر گروه مدیریت فرهنگی، رسانه و مطالعات خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب بر لزوم تحول رشته مدیریت رسانه تأکید کرد.
کد خبر : 526827

فائزه درمان، مدیر گروه مدیریت فرهنگی، رسانه و مطالعات خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از رشته مدیریت رسانه گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به کنترل، اشراف و مدیریت  رسانه‌ها در استقبال دانشجویان به این رشته دانشگاهی مؤثر بوده است.


وی افزود: امیدواریم با تربیت خوب دانشجویان رشته مدیریت رسانه بتوانیم در راستای منویات رهبر انقلاب گام مؤثری برداریم. در واقع حضور اساتید متخصص رشته مدیریت رسانه در واحد تهران جنوب کمک بسیاری به دانشجویان خواهد کرد که در این رشته، خبره شوند.


جایگاه مهم رشته مدیریت رسانه در مدیریت فعلی رسانه‌ها


مدیر گروه مدیریت فرهنگی، رسانه و مطالعات خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با اشاره به جایگاه مهم رشته مدیریت رسانه در مدیریت فعلی رسانه‌ها گفت: در حال حاضر در عصر طلایی پیشرفت  تکنولوژی هستیم و سبک زندگی متفاوت شده است. در واقع دیگر نمی‌توانیم با ابزارهای قدیمی، پیام و عملکردهای خود را به گوش جهانیان برسانیم.


مدیریت رسانه باید متحول شود


درمان با بیان اینکه برای رسیدن به پیشرفت در دنیا نیاز به ابزار جدید داریم، افزود: رسانه فعلی و نحوه استفاده از آن برای رساندن پیام مردم ایران و جمهوری اسلامی یکی از ابزارهای جدید است و باید توجه داشت که این ابزار نیاز به مدیریت دارد. بنابراین طبق بیانات رهبر انقلاب که سال‌هاست به تحول علوم انسانی تأکید دارند، رشته مدیریت رسانه نیز به تحول نیاز دارد و باید این اتفاق بیفتد.


وی ادامه داد: تحول در مدیریت رسانه باید تحولی باشد که با فضای روز پیش برود و بتواند دنیای فضای مجازی را دگرگون کند. در این حوزه باید سرمایه‌گذاری کرد و همانطور که ملت‌ها برای پیشرفت کشورشان در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری می‌کنند، ایران نیز باید در حوزه رسانه که نوعی آموزش و پرورش است، سرمایه‌گذاری کند.


مدیریت رسانه رشته‌ای کاربردی و عملیاتی است


این استاد دانشگاه با اشاره به آینده خوب رشته مدیریت رسانه گفت: استقبال بالایی از این رشته در چند سال اخیر شده است و جزو رشته‌های عملیاتی و کاربردی محسوب می‌شود. باید از ظرفیت این رشته استفاده کرد تا با کمک فضای مجازی پیام و اهداف خود را به جهانیان مخابره کنیم.


لزوم مدیریت فضای مجازی


درمان با اشاره به لزوم ارزیابی درست عملکرد رسانه‌ها در ایران گفت: رسانه‌ها فعالیت بسیاری انجام می‌دهند اما منسجم نیست. وقتی در یک جبهه‌ می‌جنگیم اگر کسی خودمختار و مستقل کار کند، پیروز میدان نیست. در واقع مدیریت باید وجود داشته باشد که افراد بتوانند جلو بروند و موفق شوند. در حال حاضر که از دهکده جهانی صحبت به میان می‌آید، باید فضای مجازی مدیریت شود تا پیام‌دهنده و پیام‌رساننده درستی باشد و این جز در سایه مدیریت رسانه میسر نیست.


وی تأکید کرد: امیدواریم با به‌کارگیری اساتید خبره در زمینه مدیریت رسانه و آموزش دادن به جوانان دغدغه‌مند به هدف اصلی که مدیریت و سرمایه‌گذاری صحیح در رشته مدیریت رسانه است، برسیم. در اینصورت در جبهه فضای مجازی و رسانه‌ای همچون سایر جبهه‌ها پیروز میدان  خواهیم شد.


رشته مطالعات خانواده مورد غفلت دانشگاه‌ها قرار گرفته است


مدیر گروه مدیریت فرهنگی، رسانه و مطالعات خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب درباره رشته مطالعات زنان گفت: یکی دیگر از رشته‌هایی که جامعه ما و به‌خصوص زنان به آن احتیاج دارند رشته مطالعات خانواده بوده که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است. باید دانشگاه‌ها به آموزش نقش زن، خانواده و حقوق افراد در خانواده اهتمام بورزند و رشته مطالعات زنان ترویج شود. در این راستا واحد تهران جنوب با داشتن اساتید خوب جامعه‌شناس، حقوقدان و روانشناس در این حوزه به جذب دانشجویان این رشته کمک می‌کند.


انتهای پیام/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر