صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد؛

ویروس کرونا باعث اوضاع نامناسب آموزش آنلاین در کشورهای عربی شده است

سازمان ملل متحد در گزارشی نسبت به اوضاع نامناسب آموزش آنلاین هشدار داد.
کد خبر : 526487

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بر اساس گزارش‌های اخیر سازمان ملل متحد، ویروس کرونا باعث بحران آموزشی در بسیاری از نقاط جهان از جمله کشورهای عربی شده است.


این نگرانی وجود دارد که همه‌گیری ویروس کرونا بر پیشرفت‌های علمی به دست آمده در دهه‌های اخیر تأثیر شدید بگذارد.


بر اساس این گزارش دو جنبه اصلی آموزشی یعنی یادگیری و بودجه آموزش تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.


به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشورها حوزه بهداشت عمومی و ایمنی را در اولویت بودجه‌ای قرار داده‌اند، به همین دلیل پیش بینی می‌شود که بودجه آموزشی کشورها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. در این زمینه کشورها با درآمدهای مختلف برنامه‌های مختص به خود را خواهند داشت.


بر این اساس تغییر آموزش‌ها از حضوری به آنلاین در کشورهای در حال توسعه نسبت به کشورهای پیشرفته به سختی صورت گرفته چراکه تأمین زیرساخت‌ها در این زمینه راحت نبود.


در کشورهای در حال توسعه، مانند برخی از کشورهای عربی، انتقال سریع به یادگیری آنلاین بسیار چالش برانگیز بود. دلیل اصلی این امر دو عامل اصلی پس‌زدن سیستم‌های آموزش آنلاین و ضعف اینترنت گزارش شده است.


اکثر سیستم‌های آموزشی در کشورهای عربی تا زمان شیوع COVID-19 مغایر با آموزش آنلاین بودند تا اینکه شیوع ویروس کرونا چاره‌ای جز پذیرش سیستم‌های آنلاین باقی نگذاشت. البته کشورهای عربی از نظر خدمات اینترنتی و زیرساخت‌های فناوری ملی با ظرفیت محدودی مواجه هستند.


در عراق و اقلیم کردستان اوضاع در مدارس و دانشگاه‌های دولتی نسبت به مؤسسات خصوصی بسیار حاد است البته با هر زحمتی که بود مسئولان آموزش عالی عراق و اقلیم کردستان توانستند با توجه به شرایط فعلی ترکیبی از آموزش حضوری و آنلاین را در سال تحصیلی 2020-2021 برای دانشجویان به ارمغان بیاورند.


استفاده از آموزش آنلاین کیفیت آموزش را در معرض خطر قرار می‌دهد زیرا دانش‌آموزان عمدتاً به دلیل ضعف در اینترنت، نمی‌توانند به مطالب آموزش آنلاین دسترسی پیدا کنند. این امر در مناطق روستایی به مراتب سخت‌تر است و باعث شده که وزارت آموزش و پرورش در منطقه کردستان تدریس درون مدرسه‌ای را برای آموزش ابتدایی و متوسطه اعمال در دستور کار قرار دهد.


سازمان ملل متحد به کشورهای عربی توصیه کرده که باید هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های اینترنتی را برای دسترسی همگانی به آموزش آنلاین را فراهم کنند تا بیش از این دانشجویان و دانش‌آموزان با مشکل مواجه نشوند.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر