صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۱۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

دانشگاه آزاد اسلامی همپای مردم ایلام، میزبان لبیک سه میلیونی

این روزها دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با بیش از هفت هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکترا و بیش از 130 هیات علمی و بالغ بر 200 کارمند در کار خدمت‌رسانی به زائران شرکت کننده در کنگره جهانی اربعین، حضور پررنگی دارد.
کد خبر : 52645

سیل که آمد، غرّش که شد، سیل از میدان ارغوان جاری شد و آسیمه‌سر، وارد شهر ایلام شد. سیل اما همیشه ویرانگر نیست و گاهی می‌سازد، راه درستش را می‌رود و پشت سدی عظیم ذخیره می‌شود برای نو شدن. سیل این بار که موسم اربعین حسینی است، از تمام شهرهای ایران، باز هم از میدان ارغوان جاری شده است: سه میلیون لبیک راهش را با شور و شعور طی می‌کند، می‌رود پشت سدی عظیم به نام حسین (ع) در کربلا آرام می‌گیرد تا از دریای بیست میلیونی‌اش، اقتدار برای مسلمانان ذخیره شود.


در غرفه ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در ایستگاه صلواتی که در ضلع جنوبی میدان ارغوان مستقر شده است، این سیل را که دیدم یاد جمله مقام معظم رهبری افتادم که می‌گفتند:«دانشگاه آزاد اسلامی یک امید برای "سیل مشتاقان" تحصیلات عالی در کشور است.»



همین سال‌های اخیر بود که عدو سبب خیر شد و صدام حسین به دست اربابانش سرنگون شد. مردم ایران که سال‌ها بود از نعمت زیارت عتبات عالیات محروم بودند به یکباره و خودجوش، از کران تا به کران به سمت مرزهای غربی حرکت کردند و سیل جمعیت، جاده‌های استان ایلام را پر کرده بود. چیزی نگذشت که ایلام به دروازه عتبات عالیات تبدیل شد و به عنوان یکی از نقاط مهم و استراتژیک جهان تشیع مطرح. این سیل غیرمنتظره عاشقان فرهنگ حسینی، در آن روزها، با تدبیر مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی و گروه‌های مردم نهاد سامان گرفت.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام که علاوه بر فعالیت‌های علمی و متمرکز پژوهشی، در عرصه عمل نیز فعالیت دارد و در مقابله با بحران‌های آتش‌سوزی و سیل و نجات محیط‌زیست، در خط مقدم نیروهای مردمی و خودجوش همواره قرار داشته است، در سال گذشته به ابتکار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، ستاد اربعین حسینی برای ساماندهی و رسیدگی به امور و خدمات‌دهی به زوار و خصوصا زوار دانشگاهی راه‌اندازی کرد، الگویی که از چشم بزرگان دانشگاه و رئیس هیات امنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پنهان نماند و ایده آن، منجر به تشکیل ستاد اربعین حسینی در تمام دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور شد. الگویی برای سازماندهی فعالیت‌های مردمی و خودجوش که به‌زودی به سایر ارگان‌های دولتی هم سرایت کرد.



ایستگاه صلواتی مستقر در ضلع جنوبی میدان ارغوان گرچه شلوغ است و مسافران شوق رسیدن دارند، ولی چیزی از مهمان‌نوازی ایلامی‌ها کم نمی‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی با چندین جلسه هماهنگی و دانشجو محور کردن فعالیت‌های ستاد اربعین، در سه شیفت از سوی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری، تشکل‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و اداری و استادان و کارکنان، اداره می‌شود.


این روزها دانشگاه آزاد ایلام با بیش از هفت هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکترا و 130 هیات علمی و بیش از 200 کارمند در کار خدمت‌رسانی به زائران شرکت کننده در کنگره جهانی اربعین، حضور پررنگی دارد.


علاوه بر دانشجومحوری فعالیت‌ها در ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، این دانشگاه با بهره‌گیری از تمام امکانات رفاهی و خدماتی اعم از پارکینگ، حسینه‌ها و مهمان‌سراهای دانشگاه، آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی، به‌ویژه جامعه دانشگاهی ایران است.


انتهای پیام/

ارسال نظر