صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«داستان سیمرغ» به روایت سه هنرمند در شبکه مستند

شبکه مستند سیما «داستان سیمرغ» را با محوریت سه هنرمند که آثار هنری را با الهام از تفکر عطار نیشابوری خلق کرده‌اند، روی آنتن می‌فرستد.
کد خبر : 52638

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند «داستان سیمرغ» به زندگی و افکار عطار نیشابوری می‌پردازد؛ یکی از شاعران بزرگ متصوفه و از مردان نام آور تاریخ ادبیات ایران که سخن او ساده و گیراست. او برای بیان مقاصد عرفانی خود بهترین راه را که همان آوردن کلام ساده و بی پیرایه و خالی از هرگونه آرایش است انتخاب کرده است.


در «داستان سیمرغ» به سه هنرمند پرداخته می‌شود که با الهام از تفکر عطار نیشابوری یک اثر هنری خلق کرده‌اند. طاها بهبهانی نقاش و مجسمه‌ساز، مرتضی احدی انیماتور و محمدرضا اصلانی مستندساز موضوع این فیلم مستند هستند.


در اپیزود دیگری از این مستند به سفر و پرواز پرداخته شده و روند پرواز بشر در آن روایت می‌شود و اپیزود آخر با سفر به پایان می رسد. در جریان فیلم نیز قصه سیمرغ با نظم و نثر تعریف خواهد شد.


«داستان سیمرغ» یکشنبه هشتم آذر ساعت 19 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.


این مستند از مجموعه «آینه فرهنگ۲» به تهیه‌کنندگی «سعید رشتیان» تولید شده است و عواملی که در ساخت آن همکاری داشته اند، عبارتند از: نویسنده، کارگردان، تدوین و صداگذاری: مریم حق پناه، مشاور: پیروز کلانتری، تصویربردار: رضا عبیات، محمدرضا جهان پناه، صدابردار: سامان شهامت.


انتهای پیام/

ارسال نظر