صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
در سمینار انتقال تجربه کارآفرینان موفق کشور در واحد نجف‌آباد عنوان شد

فعالیت‌های مستمر ذهنی و کار فیزیکی، دو فاکتور اصلی آغاز کارهای بزرگ/ کسب تجربه در کنار آموزش‌ آکادمیک، عامل موفقیت

کارآفرینی واژه‌ای است که این روزها در رسانه‌های جمعی بازتاب‌های گوناگونی دارد. برخی از التزام آن سخن می‌گویند و برخی دیگر از لزوم آموزش آن در سطوح مختلف تحصیلی. عده‌ای وجود تجربه در کار را عامل اصلی موفقیت می‌دانند و عده‌ای دیگر تلفیقی از تجربه، آموزش و آزمون و خطا را دلیل اصلی موفقیت به حساب می‌آورند.
کد خبر : 52619

به گزارش آنا، آنچه اما بدیهی به نظر می‌رسد این است که بتوان تعریفی واضح و عینی از کارآفرینی به دانشجویان ارائه داد تا بتوانند از کنار هم قرار دادن فاکتورهایی نظیر ایده پردازی،دریافت تعریفی جامع از کارآفرینی و آشنایی با تجربیات کارآفرینان موفق و برتر کشور از طریق سمینارهای کارآفرینی گام های موثری را در این زمینه بردارند.


از این رو مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با برگزاری سمیناری با موضوع انتقال تجربه کارآفرینان موفق کشور، دانشجویان این واحد را با روند کارآفرینی و تجربیات افرادی همچون مهندس رجالی مدیرعامل اولین پتروشیمی خصوصی کشور و شرکت ظریف مصور با ایجاد بیش از 1200 فرصت شغلی مستقیم، مهندس مرتضوی مدیرعامل شرکت پیشرو دیزل آسیا با ایجاد بیش از هزار فرصت شغلی مستقیم و مهندس مرادی مدیرعامل شرکت گازسوزان با ایجاد بیش از 2هزار فرصت شغلی مستقیم آشنا کرد.


رجالی: مثبت اندیشی، برنامه زمان بندی، نداشتن افراط و تفریط در امور و همچنین داشتن خصلت هایی نظیر حسن اخلاق، پشتکار، تلاش و خبرگی از عواملی است که رسیدن به موفقیت را تضمین می کند

رجالی که برای اولین بار در اجتماعی دانشجویی صحبت می‌کرد، فعالیت‌های مستمر ذهنی و کار فیزیکی را دو فاکتور اصلی شروع کارهای بزرگ دانست و گفت: برای اینکه در یک کار بزرگ موفق باشیم لازم است از همان ابتدا بزرگ بیندیشیم. باید روزها و ماه ها به کاری که قرار است انجام شود فکر کنیم باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن پیش برویم.


وی افزود: اکنون دولتی ترین اقتصاد دنیا را داریم ولی این بدان معنا نیست که منتظر باشیم تا دولت برای ما کاری انجام بدهد. باید خودمان ایده‌پردازی کرده، برنامه‌ریزی کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام‌های رو به جلو برداریم.


رجالی با توجه به روند اخذ مجوز نخستین مجموعه پتروشیمی خصوصی کشور ادامه داد: احداث پتروشیمی خصوصی جزو رویاهای دوران نوجوانی من بود و این موضوع را همیشه در ذهنم داشتم و بعدها با طی مراحل مختلف و اخذ مجوز شروع به ساخت و تجهیز این پروژه بزرگ کردیم و توانستیم با 60 درصد کمتر از قیمت تمام شده جهانی، این پروژه را به بهره برداری برسانیم.


این کارآفرین ادامه داد: دستیابی به موفقیت اصلا پیچیده و سخت نیست. فقط چگونگی برداشتن قدم های اول آن بسیار مهم است. مثبت اندیشی، برنامه زمان بندی، نداشتن افراط و تفریط در امور و همچنین داشتن خصلت هایی نظیر حسن اخلاق، پشتکار، تلاش و خبرگی از عواملی است که رسیدن به موفقیت را تضمین می‌کند.


وی خطاب به دانشجویان افزود: شما در گرانترین و پر بهاترین زمان زندگی خود حضور دارید چرا که برای بدست آوردن تخصص و خبرگی وقتتان را سرمایه کرده اید. باید بدانید که وقت و عمرتان را صرف چه چیزی می کنید. فرصت های بسیاری برایتان وجود دارد که فقط باید آنها را بشناسید و برای استفاده از آن برنامه ریزی کنید.


در ادامه مرادی مدیر عامل شرکت گازسوزان از لزوم عینی کردن علوم و آشنایی با محیط واقعی کار صحبت کرد، کسب تجربه در کنار آموزش‌های آکادمیک، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و شناخت نیاز بازارهای هدف را عامل اصلی موفقیت دانست و به شرکت‌کنندگان در سمینار توصیه کرد که تنها به کسب علم اکتفا نکنند و از طریق آشنایی با محیط‌های کار، بیشترین استفاده را از دانش خود داشته باشند.


در پایان عظیمی مدیرعامل شرکت حمایت از صنعت و سرمایه گذاری خاطر نشان کرد: دانشگاه ها معمولا آموزش محور هستند و در مباحث کارآفرینی آن طور که لازم است فعالیت ندارند ولی واحد نجف آباد به لطف مدیریت دکتر امیری به سوی پژوهش محوری و حتی کار آفرینی پیش می رود. یکی از عواملی که باعث می شود یک واحد دانشگاهی به سمت کارآفرین بودن پیش برود برگزاری همین سمینارهاست که دانشجو ها می توانند از نزدیک با کار آفرینان برتر و موفق کشور آشنا شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر