صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف مطرح کرد؛

لزوم تبلیغات فرش دستباف در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در واکنش به تبلیغات فرش ماشینی و ایجاد مجتمع‌های بزرگ برای خرید و فروش آن و بی‌رونقی بازار فرش دستباف گفت: باید انفعال در فرش دستباف کنار گذاشته شود.
کد خبر : 52585

مرتضی میری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا، با ابراز تاسف از انفعال موجود در بازار فرش دستباف عنوان کرد: این اوضاع فضا را برای فرش ماشینی باز می‌کند تا بازار را به خود اختصاص دهد.


وی تصریح کرد: تبلیغات کنونی مجتمع‌های فروش فرش به گونه‌ای است که مخاطبان تصور کنند فرش دستباف را هم دربر می‌گیرد؛ این در حالی است که در این مجتمع‌ها فرش دستباف بسیار کم عرضه می‌شود و این به نوعی فریب مخاطب است.


میری ایجاد مجتمع‌های تخصصی برای ارائه فرش دستباف را از ضرورت‌های این عرصه دانست و اظهار کرد: راه‌اندازی مجتمع‌های خرید و فروش فرش ماشینی به ضرر بخش فرش دستباف است. البته فرش ماشینی به هیچ عنوان رقیب فرش دستباف اصیل ایرانی نیست.


عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ادامه داد: کلاس و قیمت فرش دستباف با فرش ماشینی متفاوت است و مخاطب فرش دستباف اصیل و هنری قطعاً با توجه به هزینه در نظر گرفته برای خرید، به سمت فرش ماشینی نمی‌رود.


وی تاکید کرد: فرش دستباف باید با تبلیغات مناسب به مخاطب شناسانده شود تا مخاطب تفاوت‌های فرش ماشینی و دستباف را درک کند.


میری اظهار کرد: یک تفاوت عمده در فرش دستباف و ماشینی وجود دارد و آن هم این است که فرش ماشینی از جنس صنعت است و فعالان این بخش به علت دارا بودن دیدگاه صنعتی و مدرن اقدام به احداث مراکز خرید و فروش اختصاصی می‌کنند؛ در حالی که فرش ماشینی از از جنس بازار و سنت است.


وی با تاکید بر اینکه باید روی بازارهای داخلی نیز کار کنیم، عنوان کرد: فعالیت تبلیغاتی گسترده برای بازتعریف فرش دستباف ضروری است تا بتوان این فرش را به مخاطب ایرانی بشناساند.


این عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف گفت: نبود تبلیغات چه در داخل و چه خارج از کشور یکی از نقاط ضعف فرش دستباف است. این نیاز اکنون احساس می‌شود و در صورت بی‌توجهی به این موضوع عرصه را خواهیم باخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر