بهترین سبک ارتباطی با اطرافیان چگونه است؟/ ظرفیت فردی از دیدگاه امام علی(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کازرون، نبی فتاحی بهعنوان مدرس کارگاه آموزشی مهارتهای ارتباطی در جمع استادان و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون که بهصورت مجازی برگزار شد، گفت: شناخت مخاطب مهمترین مسیر انتقال مفاهیم به دانشجو بوده و داشتن اطلاعات کافی و لازم از روحیه دانشجویان برای استاد گامی کلیدی و ارزشمند است.
وی افزود: برای تقویت انسجام و ارتباط بیشتر با مخاطب و دانشجو باید از جنبههای مختلف به شناسایی طرف مقابل اقدام کرد و داشتن شناخت کافی میتواند به روش تحصیل کمک کند.
مدرس کارگاه آموزشی مهارتهای ارتباطی با اشاره به سخن گوهربار امام علی (ع) درباره ظرفیت فردی بیان کرد: ابتدا باید خود را بشناسیم تا گم نشویم و اگر شما خود را بشناسید، متوجه خواهید شد که خوب مطلق نیستید.
یادگیری مهارتهای ارتباطی منجر به کاهش رفتارهای منفی میشود
فتاحی افزود: شما هم در وجود خود ضعفهایی دارید. از سوی دیگر میدانیم که همه افراد یکسان نیستند و حتی دوقلوها هم از نظر اخلاقی و رفتاری باهم متفاوت هستند، بنابراین این حق را برای دیگران قائل میشویم که همواره مطابق خواست و میل فردی برخورد نکنیم.
این کارشناس علوم انسانی تأکید کرد: با یادگیری مهارتهای ارتباطی، رفتارهای منفی در محیط کار کاهش مییابد و با رویکردی مثبت میتوان از بروز درگیریها و تنشها در جامعه جلوگیری کرد.
فتاحی بیان کرد: بهترین سبک ارتباطی ما با اطرافیان دیدگاهی تعاملی است. انسانها در هر جایگاهی قابل احترام هستند، احترام دوسویه بوده و اگر شما به دیگران احترام نگذارید، دیگران نیز به شما احترام نمیگذارند.
به گزارش آنا، کارگاه آموزشی مهارتهای ارتباطی با هدف آشنایی بیشتر با مهارتهای ارتباطی، اجتماعی شدن و کسب توانایی تعامل با دیگران و مهارت خودآگاهی، مهارت ارتباط مؤثر، مهارت مدیریت هیجان و سبکهای تعاملی با حضور دانشگاهیان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار شد.
نکات ویژهای که در این کارگاه توسط کارشناس صداو سیما مطرح شد عبارت بودند از: تأثیر فرهنگ، آداب و رسوم اجتماعی، میزان درک و فهم فراگیران و جایگاه فردی در اجتماع.
انتهای پیام/4078/4062/
انتهای پیام/