صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
در چهاردهمین کنگره آسمانی عروج در دانشگاه آزاد اسلامی یزد؛

ده‌نمکی: همیشه مردهای جنگ را نشان داده‌ایم، ولی نامردهایش را نه

کنگره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی یزد و مراسم یادبود شهید مدافع حرم، شهید محمدحسین محمدخانی شامل نشست فرهنگی و نمایشگاه به همت بسیج دانشجویی در معراج شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 52422

به گزارش خبرنگار آنا، مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در این مراسم تصریح کرد: این نمایشگاه با موضوعاتی چون کوچه‌های بقیع، خرابه‌های شام، ترور شهدای هسته‌ای، جنگ سوریه، خانهٔ حضرت زهرا (س)، دفاع مقدس، مهدویت برگزار شد. وی اجرای نمایش گروه فصل شیدایی را از دیگر برنامه‌های این کنگره عنوان کرد.


محمد شاداب‌فرد افزود: شهید محمدحسین محمدخانی دانشجو و فرمانده سابق حوزه شش بسیج امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بود که در دفاع از حرم اهل بیت در سوریه به درجهٔ رفیع شهادت نائل شد.


مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، مدعوین این کنگره را سردار «ناصر شعبانی» جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین (ع)، «مسعود ده‌نمکی» از کارگردانان به نام کشور و «میلاد عرفان‌پور» و «محمدرضا طهماسبی» از شعرای برجسته کشور که درحضور مقام معظم رهبری به قرائت سروده‌های خود پرداخته‌اند، ذکر کرد.


در اولین شب چهاردهمین کنگره آسمانی عروج «یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد و یادبود شهید محمد حسین محمد خانی» با بدرقه اولین کاروان پیاده روی دانشجویی با حضور سردار شعبانی، معاون عملیات قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران) و میلاد عرفان‌پور و جمعی از مسئولان کشوری و دانشگاهی به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.


ده‌نمکی: همیشه مردهای جنگ را نشان داده‌ایم، ولی نامردهای جنگ را نه؛ همان‌طور که جنگ‌های صدر اسلام را تحلیل می‌کنیم و دلایل شکست یا پیروزی مسلمانان را بیان‌می‌کنیم، دلایل شکست عملیات‌های جنگ تحمیلی هم باید بررسی‌کنیم

مسئول بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی کشور در ابتدای این مراسم با توجه اهمیت پیاده روی اربعین و هدف از آن گفت: این حرکت عظیم با آن همه مخالفت و جلوگیری دشمن بایکوت خبری می‌شود، شما با این حرکتتان به جهان حسین را می‌شناسانید؛ همانطور که گاندی می‌گوید تمام درسش را از امام حسین (ع) گرفته است، پیاده روی اربعین به شما این فرصت را می‌دهد تا ببینید واقعه عاشورا برای چه اتفاق افتاده پیاده روی اربعین یک تکرار استراتژی مقابله با ظلم و استکبار است.


سجاد ریحانی با توجه به سخن امام (ره) که «امتی که شهادت دارد ذلت ندارد و پیروز است»، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی نشان داد کسی که بر استراتژی اباعبدالله الحسین واقف باشد و آن را درک کند، پیروز میدان است و امروز دشمن ما می‌فهمد که اگر ما نخواهیم سوریه سقوط کند اگر همه جهان هم علیه سوریه شوند، سقوط نخواهد کرد.


شب دوم این مراسم با حضور مسعود ده‌نمکی از کارگردان سینما و با حضور مسئولان کشوری و دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.


ده‌نمکی با بیان اینکه گرامی‌داشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست محصور کردن شهدا در قاب عکس را نادرست عنوان‌ کرد و گفت: تفاوت من با بقیه در این است که آن چیزی که من برای آن می‌جنگم، راه و آرمان شهداست.


وی با انتقاد از گروهی که فکر می‌کنند فضای جبهه و جنگ تمام‌شده، به صحبت‌های امام (ره) درباره جنگ حق و باطل اشاره کرد و افزود: اگر کل یوم عاشورا درست است هرکدام از ما در کربلایی قرار خواهیم گرفت که باید بین حق و باطل انتخاب کنیم.


ده‌نمکی با بیان اینکه در جنگ‌ها همیشه دو جبهه متحدین و متفقین شکل می‌گیرد، اسرای جنگ تحمیلی که از ۲۷ ملیت بودند را یادآور شد و گفت: تمام هزینه جنگ را اعراب تامین می‌کردند، تجهیزات نظامی در قالب هواپیماهای فرانسوی اجاره‌ای، هواپیماهای آواکس آمریکایی، گازهای شیمیایی اروپای حامی حقوق بشر، تانک‌های روسی و غیره به عراق می‌رسید و همه این‌ها در حالی بود که واردات سیم خاردار به ایران ممنوع بود.


وی یکی از مشکلات عرصه دفاع مقدس را یک‌بعدی تعریف‌کردن جنگ و شهدا دانست و عنوان‌ کرد: همیشه مردهای جنگ را نشان داده‌ایم، ولی نامردهای جنگ را نه؛ همان‌طور که جنگ‌های صدر اسلام را تحلیل می‌کنیم و دلایل شکست یا پیروزی مسلمانان را بیان‌می‌کنیم، دلایل شکست عملیات‌های جنگ تحمیلی هم باید بررسی‌کنیم.


وی تصریح کرد: باید نشان داد فضای جبهه چه بود که از «مجید سوزوکی» شهید می‌ساخت، چه کارخانه آدم‌سازی بود -آدم به معنای عرفایی که ره صدساله را یک‌شبه رفتند- که از امثال شاهرخ ضرغام شهید می‌ساخت.


در پایان از دانشجوی بسیجی، محمد فتاحی، حائز رتبه یک جشنواره مالک اشتر که مسئول بسیج دانشجویی اردکان نیز بود، تجلیل و قدردانی به عمل‌آمد و لوح یادبودی به وی اعطا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر