صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
با بررسی آمارهای سال 2016 مشخص شد؛

سهم دانشجویان و اساتید از انتشارات علمی

در سال ۲۰۱۶ هر یک از اعضای هیئت علمی به شکل میانگین حدود نیم اثر علمی منتشر کردند.
کد خبر : 523859

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان در پدیدآوری انتشارات علمی نقش دارند. آمار آموزش عالی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ نشان می‌دهد که روی هم رفته 80 هزار و 313 عضو هیئت علمی در مؤسسه‌های آموزش عالی دولتی و غیردولتی مشغول به کار بوده‌اند.


مشارکت دانش ایرانیان در جهان در سال ۲۰۱۶، سرانه انتشارات اعضای هیئت علمی مؤسسه‌های ایرانی در سال ۲۰۱۶ در نمایه‌نامه واس حدود ۰.۶۱ و در نمایه‌نامه اسکوپوس حدود ۰.۶۵ درصد بوده است. درواقع، هر دو نفر از اعضای هیئت علمی به شکل میانگین یک اثر منتشر کرده‌اند.


علاوه بر اعضای هیئت علمی، دانشجویان نیز در پدیدآوری انتشارات علمی نقش دارند. به‌ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با پژوهش‌های خود که بیشتر به شکل پایان‌نامه یا رساله انجام می‌شوند بخشی از آثار علمی ایران را منتشر می‌کنند. روی هم رفته، ۹۸۹ هزار و ۳۵۷ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری توانسته‌اند به شکل میانگین ۰.۰۴ اثر در واس و ۰.۰۵ اثر در اسکوپوس منتشر کنند.


نقش دانش‌آموختگان مؤسسه‌های ایرانی نیز در انتشار آثار علمی جهانی اهمیت دارد. روی هم رفته، ۱۴۶ هزار و ۶۳۶ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکتری توانسته‌اند به شکل میانگین ۰.۳۱ اثر در واس . ۰.۳۴ اثر در اسکوپوس منتشر کنند.


شمار دانشجویان کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ شمسی، ۷۶۴ هزار و ۳۷۰ نفر بوده است که به شکل میانگین توانسته‌اند پیرامون ۰.۰۷ اثر در نمایه‌نامه استنادی اسکوپوس و ۰.۰۶ اثر در نمایه‌نامه استنادی واس منتشر کنند.


شمار دانشجویان دکتری حرفه‌ای در سال تحصیلی ۹۶-۹۵، ۸۴ هزار و ۴۲۹ نفر بوده است که به شکل میانگین توانسته‌اند حدود ۰.۶۲ اثر در نمایه‌نامه استنادی اسکوپوس و ۰.۵۸ اثر در نمایه‌نامه استنادی واس منتشر کنند.


شمار دانشجویان دکترای تخصصی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵، ۱۴۰ هزار و ۵۵۸ نفر بوده است که به شکل میانگین توانسته‌اند حدود ۰.۳۷ اثر در نمایه‌نامه استنادی اسکوپوس و ۰.۳۵ اثر در نمایه‌نامه استنادی واس منتشر کنند.


شمار دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۹۶-۹۵، ۱۳۲ هزار و ۴۴۴ نفر بوده است که به شکل میانگین توانسته‌اند حدود ۰.۴ اثر در اسکوپوس و ۰.۳۷ اثر در واس منتشر کنند. از سوی دیگر، شمار دانش‌آموختگان حرفه‌ای در این سال 5 هزار و 803  نفر بوده است که به شکل میانگین توانسته‌اند حدود ۹.۰۶ اثر در اسکوپوس و ۸.۴۸ اثر در واس منتشر کنند. علاوه بر آن، شمار دانش‌آموختگان دکترای تخصصی در این سال ۸۳۸۹ نفر بوده است که به شکل میانگین توانسته‌اند حدود ۶.۲۷ اثر در نمایه‌نامه استنادی اسکوپوس و ۵.۸۷ اثر در نمایه‌نامه استنادی واس منتشر کنند.


انتهای پیام/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر