صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
ابراهیم جوادی در گفتگو با آنا:

عدم برگزاری انتخابی خیانت به کشتی است/ برای مسابقات جهانی زمان دارند

پیشکسوت کشتی آزاد گفت: برای مسابقات جهانی زمان به اندازه کافی در اختیار دارند و در صورتی که انتخابی را برگزار نکنند به کشتی خیانت می‌کنند.
کد خبر : 523188

ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عدم برگزاری انتخابی کشتی برای حضور در مسابقات جهانی گفت: من همیشه به برگزاری انتخابی برای حضور در مسابقات مهم تأکید کرده‌ام و الان هم می‌گویم باید انتخابی برگزار شود. اتحادیه جهانی بعد از سال‌ها بلاتکلیفی اعلام کرد که مسابقات جهانی قرار است در اواخر آذر ماه برگزار شود. با توجه به شرایط فعلی که در دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا حاکم شده است، خیلی از کشتی‌گیران در اوج آمادگی نیستند.


وی اظهار کرد: هر چند که در این مدت رقابت‌های لیگ برگزار شد و تقریباً کشتی‌گیران توانستند به یک آمادگی نسبی برسند اما حضور در مسابقات جهانی از اهمیت زیادی برخوردار است، به خصوص اینکه سال آینده هم رقابت‌های المپیک پیش روست و باید کشتی‌گیرانی انتخاب شوند که بتوانند برای حضور در المپیک آمادگی داشته باشند. مسابقات جهانی اواخر آذر ماه برگزار می‌شود و تقریباً فدراسیون دو ماه فرصت دارد. در این مدت آنها به راحتی می‌توانند انتخابی برگزار کنند و یک ماه و نیم هم برای حضور در این مسابقات تمرین کنند.


پیشکسوت کشتی عنوان کرد: ضمن اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا همه کشورهای دنیا شرایط مشابهی دارند. به همین خاطر می‌توان با برگزاری انتخابی بهترین نفرات را برای مسابقات جهانی گزینش کرد. این یک واقعیت است که عدم برگزاری رقابت‌های انتخابی سبب بی‌انگیزگی دیگر کشتی‌گیران می‌شود. فدراسیون تمایل دارد عده‌ای از کشتی‌گیران همیشه حضور داشته باشند، به همین خاطر تصمیم به برگزاری انتخابی نمی‌گیرد. سال گذشته هم انتخابی در چند وزن برگزار شد.


جوادی گفت: در دوره رسول خادم در فدراسیون گذشته برای هر مسابقه‌ای انتخابی برگزار می‌شد چرا که این موضوع را ما در فدراسیون تصویب کرده بودیم و یک تجربه 200 ساله پشت آن قرار داشت. تا زمانی که کشتی‌گیر روی تشک نرود و با حریفان خود کشتی نگیرد، نمی‌توان در مورد او اظهارنظر کرد. متأسفانه در هر موضوعی ما ترجیح خودمان آن را تجربه کنیم تا سرمان به سنگ بخورد اما از تجربیات دیگران استفاده نکنیم. این خیانت به کشتی است و باعث بی‌انگیزگی همه کشتی‌گیران می‌شود. امیدوارم فدراسیون جدید از تصمیمی که گرفته است صرف‌نظر کند و تا دو ماه دیگر که مسابقات جهانی برگزار می‌شود، هم انتخابی را برگزار کند و هم نفرات شایسته را برای این رقابت‌ها انتخاب کند. زمان به اندازه کافی در اختیار آنها است.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر