صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹

دیجیتال مارکتینگ راهی برای سود دهی کسب و کارهای نو

اصطلاح بازاریابی اینترنتی یکه کلمه قدیمی تر نسبت به دیجیتال مارکتینگ بوده که در دهه نود میلادی از این اصطلاح بیشتر استفاده می شد که به تدریج این موضوع گسترده تر شده و دانش و علم راجب این مبحث به طور کامل تر و رسمی تر شکل گرفته که به اسم دیجیتال مارکتینگ نام گذاری شده است.
کد خبر : 522983

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، می توان گفت اصطلاح دیجیتال مارکتینگ از بیست سال پیش به عنوان زیر مجموعه مدریت تبلیغات قرار می گیرد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده افراد از گوشی موبایل و اینترنت موجب شده افراد زیادی در ساعات مختلف آنلاین باشند، همین باعث شده استراتژی های زیادی برای بازاریابی اینترنتی انجام می شود؛ امروزه دانش دیجیتال مارکتینگ خود یک دانش تخصصی در بین علوم مورد توجه قرار می گیرد. به عبارت دیگر بازرایابی دیجیتال به معنی مجموعه از ابزارها و فعالیت هایی بوده که برای بازاریابی محصولات و خدمات در فضای دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل و سایر ابزارهای دیجیتال) نقش مهمی را ایفا می کند. البته در بعضی مواقع به دیجتال مارکتینگ تبلیغات هدفمند و مستقیم نیز می گویند.


ابزارهای بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:


بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM)


بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)


بازاریابی محتوا (Content Marketing)


بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)


بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)


استراتژی محتوا (Content Strategy)


تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)


اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)


تبلیغات بنری (Banner Advertising)


ایمیل مارکتینگ


(بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ ) یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی


بازاریابی از طریقهمکاری در فروش  (Affiliate Marketing)


تولید محتوا


بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)


تفاوت بازاریابی اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات دیجیتال


در این مبحث می توان گفت اصطلاح بازاریابی اینترنتی یکه کلمه قدیمی تر نسبت به دیجیتال مارکتینگ بوده که در دهه نود میلادی بیشتر از این اصطلاح بیشتر استفاده می شده است. که به تدریج این موضوع گسترده تر شده و دانش و علم راجب این مبحث به طور کامل تر و رسمی تر شکل گرفته که به اسم دیجیتال مارکتینگ نام گذاری شده است. ولی بازاریابی دیجیتال با تبلیغات دیجیتال می توان گفت باهم دارای تفاوت هستند ولی هر سه این مباحث جز تبلیغات و بازاریابی هستند. به هنگامی که از بازاریابی دیجیتال صحبت می کنیم منظور از این صحبت شناخت بازار با استفاده از ابزارهای دیجیتال بوده همچنین حل مشکلات، نیازهای بازار و عرضه محصولات نیز از همین راه است. به عبارت دیگر می خواهیم محصول یا خدماتی را از طریق راه های دیجیتالی به فروش برسانیم و این موضوع نیازمند یکسری استراتژی های خاص خودش  است.


تفاوت بازاریابی آفلاین (کلاسیک) با بازاریابی دیجیتال


در بازاریابی سنتی همواره با تحقیقات میدانی و از طریق اخبار و رویه بازار می توان نیازهای مشتریان را دریافت کرد و بر طبق این آمارها و احتمالات یک محصول تولید و عرضه می شود. در بعضی مواقع هم بر اساس نیازهای افراد محصولی را طراحی و معرفی می کنند. ولی در بازاریابی دیجیتال افراد بر اساس علایق مشتری ها به طوری که افراد بیشتر به چه سایت هایی مراجعه کرده یا چه مدل عکس هایی را برای بقیه می فرستند، ارزیابی می شود. بعد از همه این بررسی و ارزیابی ها کارشناس دیجیتال مارکتینگ بر اساس دانش همین رشته مطابق با محصولی که می خواهد به فروش برسد یکسری استراتژی محصول را وارد فضای اینترنت می کند. می توان گفت دیجیتال مارکتینگ فضایی منعطف تر، خلاقانه تر نسبت به بازاریابی سنتی بوده که برای کسب و کارهای کوچک و نو پا مناسب تر است.


ایجاد فروشگاه اینترنتی اولین قدم در بازاریابی دیجیتال


اولین قدمی که برای فروش یک محصول انجام می شود طراحی سایت است که این کار باعث شده افرادی که از شبکه های اجتماعی وارد سایت می شوند بتوانند راحت مانند فروشگاه از محصولات دیدن کننند. قدم بعدی گرفتن نشانه های اعتماد الکترونیکی بوده، چراکه اولین موردی که مشتری بعد از وارد شدن به سایت آن را چک می کند اینماد سایت است. به این دلیل که مشتری می خواهد از سایتی خرید کند که کاملا قابل اعتماد باشد.


ایجاد صفحه در انواع شبکه های اجتماعی


در این قسمت از استرتژی های دیجیتال مارکتینگ به ایجاد صفحه در انواع شبکه های اجتماعی اشاره می کنیم. این موضوع یکی از مهمترین مباحثی است که باید به آن توجه زیادی کرد. چرا که از این طریق می توانیم ترافیک سایت فروش را زیادتر کنیم و مقابلا رتبه بهتر از گوگل دریافت می کنیم. همچنین با اینکار می توان تبلیغات گسترده تری نیز داشته باشیم که همه این مباحث با هدف فروش بیشتر و سود بیشتر انجام می شود. البته یک موضوع مهم دیگر در این موضوع ایجاد سر نخ برای مشتریان است. در این مبحث با ایجاد راه ارتباطی بین مشتری و فروشنده باعث اعتماد بیشتر افراد شده و در نتیجه افراد خیلی راحت تر از یک سایت خرید می کنند.


ترکیب کسب و کار دیجیتال با کسب و کار سنتی


این مبحث برای افرادی است که الان دارای یک کسب و کار سنتی هستند و فروش خود را نیز دارند، ولی نیازمند سود بیشتر و گسترده کردن کسب و کارشان هستند. در این شرایط آن ها می توانند علاوه بر داشتن بازاریابی سنتی خود از طریق فضا وب نیز دارای درآمد باشند. این کار باعث سود چند برابری برای فرد داری کسب و کار می شود. لازم به ذکر است افراد در رسیدن به سود دهی نیابد عجله ایی داشته باند چرا که سود دهی در همه شرایط نیازمند تجربه و زمان است.


جمع بندی


در این مقاله به طور خلاصه از اهداف دیجیتال مارکتینگ صحبت کوتاهی شد تا شما اطلاعات کلی از مفهوم دیجیتال داشته باشید. ایران سایت یک تیم قدرتمند در زمینه دیجیتال مارکتینگ بوده که به شما برای دنبال کردن اهدافتان می تواند کمک زیادی کند. ایران سایت بیش از دو دهه سابقه در زمینه طراحی سایت داشته که این موضوع باعث شده تجربه های زیادی در زمینه دیجیتال مارکتینگ داشته باشد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر