صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

تبصره 22 بودجه شهرداری تهران به تصویب رسید

اعضای شورای شهر تهران تبصره 22 بودجه شهرداری را با تغییرات و با اضافه کردن بند «ج» به آن به تصویب رساندند.
کد خبر : 5224

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، بر اساس این تبصره، به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود که به منظور جرای طرح‌های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، خدماتی، ترافیکی و شهرسازی مناطق 22 گانه تهران براساس دو ماده واحده؛ الف: مطالبات سازمان‌های دولتی، نهادها و نیورهای مسلح بابت املاک و مستغلات واقع در این طرح‌ها را پس از توافق، تهاتر کرده و عملیات مالی مربوطه را در ردیف‌های درآمد و هزینه ثبت کنند.


بر اساس ماده واحده «ب» نیز تملک املاک و مستغلات واقع در طرح‌های مصوب که قابلیت تهاتر در ملک ایشان را داشته باشد پس از توافق تهاتر کرده و عملیات مالی مربوطه را در ردیف‌های در آمد و هزینه صرف کنند.


همچنین به پیشنهاد احمد دنیامالی، بند «ج» به این تبصره اضافه شد که براساس آن در اصلاح هندسی معابر، میادین و تقاطع‌ها جهت روان‌سازی ترافیک خودروها در گذرها و معابر شهری غیربزرگراهی، املاک معارض این طرح‌ها را تا سقف یک هزار و 500 میلیارد ریال تملک و مطالبات ذی نفعان را با هماهنگی و تائید معاونت حمل و نقل ترافیک تهاتر کرده و عملیات مالی مربوطه را در ردیف‌های درآمد و هزینه ثبت کنند.


شهرداری تهران موظف است در صورت افزایش عملیات مالی ناشی از این تبصره، نسبت به اعتبارات ردیف‌های مصوب شده در این بودجه مبلغ درآمد و هزینه انجام شده را در تفریق بودجه سال 93 ارائه کند.


به گزارش آنا، در این تبصره قرار شد به جای کلمه با «توافق تهاتر کرده» کلمه «برابر مقرارت» قرار بگیرد و در طرح‌های مصوب هر دو بند الف و ب برابر قانون در نظر گرفته شود.


با تصویب این اصلاحات تبصره 22 بودجه شهرداری نیز به تصویب رسید.


علیرضا دبیر در خصوص تبصره بیست و دوم اینگونه توضیح داد: بر اساس این تبصره به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود به منظور اجرای طرح‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ... در مناطق شهرداری تهران مطالبات سازمان‌های دولتی و نهادها و نیروهای مسلح بابت املاک و مستغلات واقع در این طرح‌ها را بعد از توافق تهاتر کند و درآمد آن را بعد از توافق در ردیف‌های درآمد و هزینه ثبت کند.


علیرضا دبیر در پاسخ به حافظی دیگر عضو شورا که با این موضوع مخالفت کرده بود گفت: این تبصره‌ای است که شورا باید از آن حمایت کند اگر این تبصره نبود بوستان ولایت نبود و طرح پادگان جی انجام نمی‌شد. این تبصره تهاتر با دولت است و این برای شهر فرصت است.


حکمیی پور دیگر عضو شورا اعلام کرد که در صورت رعایت سقف بودجه اصل این تبصره را مفید است و بر رعایت سقف بودجه تاکید کرد.


علیرضا دبیر با تاکید بر اینکه این تبصره برای شهر تهران فرصت است؛ در این خصوص توضیح داد: املاک سپاه یا دستگاه اجرایی در طرح اتوبان شهید شوشتری قرار دارد و این املاک به صورت غیر نقد تهاتر می‌شوند. به منظور نظارت بیشتر ما می‌توانیم تاکید داشته باشیم که یک نسخه از این توافق‌نامه به شورا ارسال شود.


دوستی دیگر عضو شورای هر تهران نیز از مخالفین این تبصره سوال کرد: پارک ولایت بیش از یکصد هزار میلیارد تومان ارزش داشت اما در کدام ردیف بودجه شهرداری گنجانده شد؟ این یک ظرفیت و گشایش برای شهرداری تهران است نباید آن را ببندیم. تملک املاک و مستغلات در طرح‌های مصوب انجام می‌شود. آن هم طرح‌هایی که قابلیت تهاتر داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر