صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹
بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت صورت گرفت؛

آموزش به اساتید دانشگاه‌ها برای تولید محتوای مجازی

معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستورالعمل ترم مهرماه ۹۹ تأکید کرد که دانشگاه‌های علوم پزشکی آموزش اعضای هیئت علمی جهت آشنایی با نحوه تهیه و ساخت محتوای آموزش آنلاین را در اولویت قرار دهند.
کد خبر : 520224

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، موضوع آموزش اعضای هیئت علمی برای ترم مجازی 1400-1399 در دستورکار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت.


معاونت آموزشی وزارت بهداشت در دستورالعمل ترم مهرماه 1400-1399 به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد: اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها به منظور تهیه محتواهای آموزشی و ارائه آموزش‌های حضوری، غیرحضوری، پاسخگویی به سؤالات دانشجویان و راهنمایی پایان‌نامه‌های دانشجویی و... در طول ترم تحصیلی و ارزیابی دانشجو در پایان ترم حضور فعال داشته باشند.


همچنین لازم است برنامه‌ریزی برای آموزش اعضای هیئت علمی جهت آشنایی با نحوه تهیه و ساخت محتوا، شیوه‌های مختلف ارائه آموزش‌های غیر حضوری و نیز نحوه ارزیابی فراگیران در طول ترم، در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد.


تذکر: با توجه به عدم امکان اضافه شدن (extension) ترم پاییزه، انتظار دارد برنامه‌های نیمسال اول 1400-1399 حتی‌المقدور طبق تقویم آموزشی ابلاغی اجرا شود و کلیه کلاس‌ها در موعد مقرر و طبق برنامه درسی ارائه  شده به دانشجویان برگزار شوند.


الزامات پیشنهادی برای برنامه‌های آتی:


۱) نظام‌مند کردن آموزش‌های غیرحضوری


۲) فراهم کردن بستر قانونی، مطمئن و رایگان برای ارائه آموزش‌های غیرحضوری. در مورد دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه‌ها براساس مصوبات هیئت امنای هر دانشگاه برای تخفیف یا تقسیط شهریه اقدام شود.


۳) تسهیل دسترسی برای نظارت بر آموزش‌های غیرحضوری.


۴) تأمین امنیت فضای آموزش غیرحضوری برای تبادل فایل‌های آموزشی و ارتباط مؤثر با  اساتید و دانشجویان.


۵) تولید محتواهای آموزشی استاندارد و تجمیع دروس استاندارد و سامانه‌های استاندارد ملی برای استفاده کلیه دانشگاه‌ها.


۶)  حفظ مرکزیت و محوریت مراکز آموزشی به‌عنوان قطب آموزشی در کلیه برنامه‌ریزی‌ها.


۷)  استفاده از آموزش‌های غیرحضوری به معنای کفایت آموزشی نبوده و نباید از برگزاری کلاس‌های حضوری در شرایط مطلوب غافل شد و لازم است حداقلی از کلاس‌های آنلاین برای آموزش‌های تئوری پیش‌بینی شود.


۸) نظم بخشی به ساعات آموزشی و تدوین برنامه‌های آموزشی مشخص هم برای اساتید و هم برای دانشجویان امری ضروری است.


انتهای پیام/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر