صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹
در دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس صورت گرفت؛

فارغ‌التحصیلی نخستین متخصص مهندسی کامپیوتر در هوش مصنوعی روباتیک

نخستین دانشجوی دكتری تخصصی رشته مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی روباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با دفاع از رساله خود فارغ‌التحصیل شد.
کد خبر : 519558

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرقدس، نیره زاغری به‌عنوان نخستین دانشجوی مقطع دكتری تخصصی رشته مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی روباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس موفق به دفاع از رساله دکتری خود با نمره عالی شد.


 این دانشجو از رساله خود با عنوان «بهبود یادگیری خودروهای خودران مبتنی بر رفتار رانندگی واقعی با استفاده از تکنیک‌های شبکه‌های عصبی عمیق» با راهنمایی استادتمام محمود فتحی و سیدمهدی جامعی  و مشاوره محمد سبکرو با موفقیت دفاع کرد.


این فارغ‌التحصیل مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله حاصل از رساله دکتری خود را یادآور شد و اظهار کرد: با توجه به پیشرفت‌های چمشگیر در فناوری خودروهای خودران، تحقیقات در این زمینه مورد توجه محققان است.


زاغری افزود: برای رانندگی خودرو خودران، باید کنترل زاویه فرمان، دریچه گاز و ترمزها را به خودرو آموزش دهیم تا خودرو خودران بدون دخالت راننده رانندگی امن داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: هرچقدر میزان یادگیری بهینه و با سرعت بالاتری باشد، عملکرد نهایی خودرو مطلوب‌تر است؛ بنابراین هدف اصلی فعالیت در این حوزه دقت سرعت یادگیری همزمان است و درهمین راستا می‌توان از روش کلون‌سازی رفتاری برای تقلید از رفتار رانندگی انسان استفاده کرد.


این متخصص در علوم مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی روباتیک بیان کرد: در این پژوهش برای بهبود کلون رفتاری یک چار‌چوب از اطلاعات و داده‌ها ارائه کردیم و در مرحله بعد با نوع عملکرد راننده و تشخیص موانع با الگوریتم پیشنهادی ارائه شده حداکثر عکس‌العمل بررسی و تشخیص و با استفاده از چارچوب طراحی شده انجام داده و شبکه توسط عملکرد راننده آموزش می‌بیند وخروجی مورد استفاده برای کنترل وسیله نقلیه استخراج و کاربردی می‌شود.


این پایان‌‌‌‌نامه با کمک استادان مشاور محمود فتحی استادتمام دانشگاه علم و صنعت، سیدمهدی جامعی از دانشگاه شهر قدس، محمد سبکرو فوق دکتری کامپیوتر IPM هدایت شده و در مرحله داوری  توسط محمد منظوری از دانشگاه صنعتی شریف، پیمان بابایی از دانشگاه تهران، اکرم رضا از دانشگاه شهر قدس داوری شد.


در این دفاعیه مانی زارعی به‌عنوان رئیس دانشکده فنی مهندسی، حامد نجفی مدیر پژوهش دانشگاه شهر قدس و مریم گروسی به‌عنوان مدیر جلسه حضور پیدا کردند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر