صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
در همایش نفوذ

زاکانی:‌ اطلاعاتی که حاج قاسم سلیمانی به پوتین داد روسیه را به سوریه آورد

علیرضا زاکانی در همایش نفوذ که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد درباره بازداشت خبرنگاران از سوی اطلاعات سپاه اظهار کرد:‌اطلاعات سپاه از همه نمایندگان دعوت به عمل آورد که اطلاعات مربوط به این خبرنگاران را ببینند، برخی ندیده‌اند و به خودشان برمی‌گردد ولی هفته پیش و در روز دوشنبه که برادران اطلاعات سپاه به مجلس آمدند توضیحاتی را در این باره ارائه دادند.
کد خبر : 51909

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا علیرضا زاکانی ادامه داد: اطلاعات سپاه برای این کار سه سال وقت گذاشته است و بسیاری از کسانی که در معرض بودند هشدار دریافت کردند ولی سرشاخه‌های اصلی این موضوع را دستگیر کردند، آن‌ها مستقیماً پول و اعتبار دریافت می کردند و از حساب های بانکی شان معلوم بود، همه دستگیر شدگان با حکم قوه قضائیه دستگیر شده است.


این نماینده مجلس تصریح کرد:‌اطلاعات سپاه چارچوب قانونی مصوب دارد و به عنوان رابط دستگاه قضا بخشی از اطلاعات کشور را رصد می‌کند به همین خاطر ما 2 سیستم اطلاعاتی در کشور داریم. از این رو هر وقت در معرض خطر قرار گیریم با وجود این 2 سیستم اطلاعاتی ،ایمن خواهیم بود. این 2 سیستم با هم مرتبط هستند ولی از هم جدا فعالیت می‌کنند و اگر نفوذ در یکی صورت گیرد دیگری آگاه می‌شود، امیدواریم که اطلاعات مربوط به دستگیری این خبرنگاران به ملت برسد تا متوجه شوند که چه اتفاقی افتاده است.


زاکانی در پاسخ به پرسش دیگر یک دانشجو مبنی بر اینکه بسیاری معتقدند که دلواپسی شما همانند اسرائیلی‌ها است، آیا شما در راستای مخالفت‌های آنها از برجام حرکت می‌کنید تصریح کرد: جمهوری خواهان و دموکرات‌ها هدفشان نابودی جمهوری اسلامی ایران است. جمهوری خواهان به اسرائیل نزدیک‌ترند و معتقدند که باید کار ایران را باید یکسره کرد ولی دموکرات‌ها می‌گویند اکنون امکان مواجهه با ایران میسر نیست و باید نفوذ در مردم را در اولویت قرار دهیم تا مردم از انقلاب جدا شوند.


وی ادامه داد: عناصری که این روزها نام دلواپس را در کشور گرفته‌اند، می‌گویند از پس برجام ممکن است خطراتی حادث شود لذا باید در این زمینه دقت شود و همان گونه که آمریکا در توافق هسته‌ای اذعان داشته که با دشمنش توافق کرده ما نیز باید به طرف مقابلمان به چشم دشمن نگاه کنیم و به آن‌ها اعتماد نداشته باشیم، ما با اسرائیلی‌ها هم نظر نیستیم چرا که آنها را نظامی مشروع نمی‌دانیم این‌ها شایعه‌هایی است که مطرح می‌کنند.


وی درباره رابطه ایران با روسیه گفت: در ملاقاتی که حاج قاسم سلیمانی با پوتین داشت از او خواست که تحقیقات منطقه را بیان کند او به پوتین تأکید کرد که باید مراقب چریکهایی که در روسیه و عراق هستند باشد چرا که روزی آنها به کشورشان برمی گردند و تهدید جدی برای شما هستند از این رو روسیه برای جلوگیری از آینده وخیم خود به نقشه انقلاب اسلامی پیوست.


زاکانی افزود:پوتین در دیداری که با رهبر انقلاب داشت گفت که من متحیرم از این همه ویژگی‌ای که در رهبر ایران وجود دارد، او همچنین می‌گوید که همسرم یک مسیحی است و وقتی که مسیح را برایم تجسم می‌کند در ایشان می‌بینم از این رو دیگر نباید مسئولان ایران با رهبرشان مشکلی داشته باشند.


زاکانی ادامه داد:‌روسیه در ماجرای سوریه به دلیل تهدیدات آینده اش با ایران همراه شد، ما از شعارهایمان دست برنداشته‌ایم و برای رسیدن به آرمان‌هایمان از سایر ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.


این نماینده مجلس همچنین درباره انتخابات سال 92 و شکست سیاسی اصول گرایان گفت: متأسفانه آن اتفاقی که نباید در انتخابات سال 92 می‌افتاد،رخ داد و امیدواریم که در انتخابات آینده این مشکلات وجود نداشته باشد.


زاکانی همچنین درباره موضوع حصر گفت: حصر برای مواجه با تهدید صورت گرفته است مراجعش کاملاً معلوم است، به اعتقاد من محصورین با توجه به شرایطی که این افراد در سال 88 رقم زدند و دروغ بزرگی که به مردم گفتند و از آن تبری نجستند باید این وضعیت را تحمل کنند.


زاکانی ادامه داد: انتخابات آینده حساس است و تخم و نطفه آشوب را دارند می کارند . حرفهایی که در خارج از کشور تنظیم می‌شود بیان می‌کنند و این ها خطرناک است و باید مراقب باشیم.


این نماینده مجلس درباره ورود سپاه به فعالیت های اقتصادی گفت:‌عمدتاً قرارگاه خاتم الانبیاء فعالیت های اقتصادی سپاه را انجام می دهند چرا که بعد از جنگ امکاناتش را در خدمت سازندگی قرار داد تا از این طریق پروژه های بزرگ اجرایی شود. شرط قرارگاه خاتم این بود که پول را بعد از انجام پروژه ها بگیرند و این بهترین امکان برای پیشبرد پروژه های ملی بود، اما پروژه هایی که مجموعه های اقتصادی کشور قادر به انجام آن هستند را می توان به همان مجموعه ها سپرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر