صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

شهرداری تهران متولی جمع‌آوری معتادان متجاهر پایتخت است/ انهدام ۴ بارانداز واردات مشروبات الکلی در قندیل

وزیر کشور با بیان اینکه بخش عمده توزیع مواد مخدر به معتادان متجاهر بر می‌‌گردد که با هماهنگی با دستگاه‌های مختلف، ظرفیت‌های نگهداری متجاهران را به 6 هزار نفر رساندیم، گفت: اکنون نیروی انتظامی هر کجا خریدوفروش مواد مخدر را مشاهده کند، با آن برخورد می‌کند.
کد خبر : 51851

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه دیدار با خیرین استان تهران، اظهار کرد: امروز توفیقی بود تا در جهت سیاست‌های اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و مشارکت واقعی مردم در امور آسیب‌های اجتماعی با خیرین استان تهران جلسه‌ای داشته باشیم.


وی افزود: این جلسه قبلاً در سطح کارشناسان نیز برگزار شده و ما اکنون ضمن استفاده از راهنمایی‌ها و پیشنهادهای خیرین، مقرر کردیم تا در حوزه اعتیاد با استفاده از ظرفیت آنها در کل کشور به دنبال سازوکار اجرایی مناسبی در قالب برنامه‌هایی برای حوزه پیشگیری، درمان و صیانت برویم.


وزیر کشور اضافه کرد: در نهایت نمایندگان ما و خیرین در جلساتی سازوکار نهایی را طراحی کرده و در آینده‌ای نزدیک در اتاق بازرگانی جلسه‌ای برگزار شده و این طرح را به تصویب می‌رسانیم.


رحمانی‌فضلی در پاسخ به سؤالی در خصوص حل معضل اعتیاد در مترو تهران و خریدوفروش مواد مخدر در تونل‌های مترو گفت: بخش عمده توزیع مواد مخدر برمی‌گردد به معتادان متجاهر که با هماهنگی با دستگاه‌های مختلف، ظرفیت‌های نگهداری متجاهران را به 6 هزار نفر رساندیم.


وی اظهار امیدواری کرد: با جمع‌آوری وسیعی که آغاز شده و قولی که شهردار تهران به‌عنوان متولی اصلی این موضوع در تهران به همراه بهزیستی داده است، امیدواریم تأثیر بیشتری را مشاهده کنیم.


به گفته وزیر کشور اکنون نیروی انتظامی هر کجا خریدوفروش مواد مخدر را مشاهده کند، با آن برخورد می‌کند.


رحمانی‌فضلی درمورد تولید مشروبات الکلی در مرزها توضیح داد: در مرزهای غربی مشکل وجود دارد و ناجا مثل همه موارد این کار را نیز به جدیت پیگیری می‌کند.


وی بیان کرد: در 4 ماه اخیر در حوزه عراق و در قندیل عملیات‌هایی انجام شد و 4 بارانداز مخصوص قاچاق مشروبات الکلی به ایران پاکسازی شد.


رحمانی‌فضلی همچنین درمورد آخرین اقدامات ستاد اربعین گفت:‌ شب گذشته به‌صورت تلفنی با وزیر کشور عراق صحبت کردم و ایشان قول تسریع صدور روادید را داد.


وی با بیان اینکه در گفت‌وگوی دو جانبه قرار شد صدور روادید تا 28 صفر ادامه یابد، عنوان کرد: اکنون مشکلی نداریم، به جز کندی صدور روادید که آن هم با ظرفیت‌سازی‌ها و قول مساعد عراقی‌ها برای فعالیت 3 شیفته و ایام تعطیل حل می‌شود.


دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: اکنون در 11 شهر و مناطق مرزی صدور روادید صورت می‌گیرد و مردم نیز به توصیه‌های امنیتی عمل کرده و همه با روادید و به‌تدریج از کشور خارج می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر