صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۰۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹
کالین:

مذاکرات ترکیه و یونان از سر گرفته می‌شود

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه درباره شصت و یکمین دور از مذاکرات اکتشافی ترکیه و یونان گفت: این مذاکرات دقیقاً از همان نقطه‌ای که متوقف شده بود، ادامه خواهد یافت.
کد خبر : 518366

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه درباره شصت و یکمین دور از مذاکرات اکتشافی ترکیه و یونان گفت: این مذاکرات دقیقاً از همان نقطه‌ای که متوقف شده بود، ادامه خواهد یافت. مباحث و موضوعات بدون هیچ تغییری مورد مذاکره قرار می‌گیرند.


سخنگوی ریاست جمهوری در این خصوص ادامه داد: علاوه بر این مذاکرات اکتشافی در دریای مدیترانه، ۲ دیدار مهم دیگر برای مذاکره وجود خواهد داشت که یکی از آن‌ها پیرامون رایزنی‌های سیاسی است.


ابراهیم کالین تأکید کرد: امیدواریم این روند مذاکرات در قالب گفتگوهای اکتشافی، رایزنی‌های سیاسی و نشست‌های نظامی از ۳ شاخه مختلف آغاز شده و ادامه یابد؛ البته دادن یک فرصت دوباره به دیپلماسی و مذاکره مجدد و هموار کردن این روند از سوی رئیس‌جمهور کشورمان حائز اهمیت بسیار است.


گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش‌ها میان آنکارا و آتن، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر