صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

تحریم شرکت امنیتی «G4S» به دلیل همکاری با زندان‌های اسرائیل از سوی حزب کارگر انگلیس

حزب کارگران انگلیس به‌دلیل ارائه خدمات امنیتی به زندان‌های اسرائیل اقدام به تحریم شرکت «G4S» کرد و این در حالی است که بسیاری از مردم جهان در نامه‌ای به پادشاه عربستان خواستار لغو قراردادهای امنیتی خود با این شرکت انگلیسی شده‌اند.
کد خبر : 51818

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «رای‌الیوم»، کمیته اجرایی حزب کارگران انگلیس در نشستی که هفته گذشته برگزار کرده بود، تصمیم به تحریم شرکت خدمات امنیتی «G4S» گرفت.


مقام‌های حزب علت این اقدام را ارائه خدمات امنیتی این شرکت به زندان‌های اسرائیل که فلسطینیان بازداشت‌شده، بدون محاکمه یا تفهیم اتهام در آنها حضور داشتند و شکنجه می‌شدند، عنوان کردند.


روزنامه «یدیعوت آحارونت» در این‌باره نوشت: این شرکت امنیتی که عاملانی در بیش از 110 کشور جهان دارد، پیشتر وظیفه حراست از امنیت کنفرانس حزب کارگران در سپتامبر گذشته را که در شهر «براینتون» واقع در جنوب انگلیس برگزار شده بود،برعهده داشت.


بر طبق این تصمیم، یکی از دو حزب بزرگ انگلیس، دیگر از خدمات این شرکت امنیتی استفاده نخواهد کرد. اهمیت تصمیم اتخاذشده آنجا مشخص می‌شود که این حزب، توانسته است پیروزی معنوی‌ای برای حامیان تحریم این شرکت به‌بار آورد.


«جی‌.فور.اس.» (در انگلیسی G4S / Group 4 Securicor) شرکتی چند ملیتی و در اصل انگلیسی است که از آن به‌عنوان «ارتش ویژه» در جهان یاد می‌شود. مقر اصلی این شرکت در منطقه «کرولی» واقع در جنوب لندن قرار دارد. «جی‌.فور.اس.» بیش از 657 هزار کارمند دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت امنیتی در جهان شناخته می‌شود.


از سوی دیگر، در طوماری که به امضای بیش از 60 هزار شهروند از سراسر جهان رسیده است، آمده است: از پادشاه عربستان انتظار داریم همه قراردادهای خود با شرکت «جی‌.فور.اس.» را به‌دلیل نقض قوانین بین‌المللی و ارائه خدمات امنیتی به اسرائیل لغو کند. این طومار بخشی از تبلیغات گسترده علیه این شرکت امنیتی است که شمار منتقدان آن در سراسر جهان از مرز یک میلیون و 600 هزار نفر گذشته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: پادشاه عربستان
ارسال نظر