صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۳۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۹

مخالفت الحشدالشعبی با اقدامات غیرقانونی در عراق

بسیج مردمی عراق پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای مخالفت خود را با اقدامات غیرقانونی علیه منافع این کشور اعلام کرد.
کد خبر : 517921

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از تارنمای الحشد الشعبی، در بیانیه بسیج مردمی عراق آمده است: الحشد الشعبی از آغاز تشکیل با عزمی راسخ برای حمایت از خاک وطن جان‌فشانی کرده و به دنبال چیزی جز رضای خداوند و بیرون راندن تاریکی از سرزمین نور و انبیا نبوده است.


سازمان الحشد الشعبی افزوده است: با وجود اختلاف عقاید مردم عراق، این سازمان به خاطر فداکاری هایی که انجام داده همواره مورد تقدیر و احترام مردم بوده است.


در ادامه بیانیه آمده است: امروز مانند گذشته تأکید می‌کنیم که الحشد یک گروه نظامی رسمی عراق است که به همه دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح پایبند است و در چارچوب و قوانین نهادهای امنیتی عراق فعالیت می کند.


الحشد الشعبی تأکید کرده که این نهاد نظامی رسمی به هیچ درگیری سیاسی یا حوادث داخلی کشور مرتبط نیست و مسئول گروه‌هایی نیست که از نام این سازمان برای انجام عملیات‌ مشکوک و اقدامات غیرقانونی نظامی استفاده می‌کنند و منافع خارجی یا داخلی را هدف قرار می‌دهند که با اصول حکومت همخوانی ندارد و در گذشته، در جریان مواضع رسمی، از آن کاملاً اعلام برائت شده است.


این بیانیه افزوده است: تلاش‌های طرف های داخلی و خارجی برای کشاندن پای الحشد در این مسائل، با هدف بر هم زدن وضع و انحراف افکار عمومی از نقش مهم و تاریخی این نهاد در حفظ خاک و آبروست.


در همین ارتباط ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری» که شاخه سیاسی الحشد الشعبی عراق است، ضمن محکوم کردن آدم‌ربایی و ترور و حمله به سفارت‌خانه های خارجی از نیروهای خود خواست که الگوی پایبندی به قانون باشند.


ائتلاف الفتح از همگان خواسته که در پوشش اخبار دقت نشان دهند و از اتهام‌زنی‌های گزاف پرهیز کنند چون «تررویسم و بقایای رژیم گذشته و گروه‌های منحرف و دشمنان عراق همواره در پی آلوده کردن فضا هستند».


در هفته های اخیر حملات به مراکز و اهداف نیروهای نظامی بیگانه و مراکز دیپلماتیک آنها در عراق افزایش یافته است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر