صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آغاز ساخت سیلوی 100 هزار تُنی غلات در بندر شهید بهشتی چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: ساخت سیلوی غلات با ظرفیت 100 هزار تُن در زمینی به مساحت 3.5 هکتار و با اعتبار 20 میلیون دلار در این بندر آغاز شده است.
کد خبر : 516554

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار کرد: با توسعه ظرفیت‌های بندر چابهار، روز به روز شاهد رونق تجارت در این بندر استراتژیک هستیم، به‌گونه‌ای که از ابتدای امسال صادرات و واردات کالا از این بندر بزرگ اقیانوسی رشد چشمگیری داشته است.


وی افزود: با توجه به استقبال بی‌نظیر صاحبان کالای ایرانی و خارجی از ظرفیت‌های بندر چابهار، توسعه زیرساخت‌های لازم برای این امر در دستور کار اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه چند پروژه عمرانی در بندر شهید بهشتی چابهار در دست اجراست، اضافه کرد: در این راستا ساخت سیلوی غلات با ظرفیت 100 هزار تُن در زمینی به مساحت 3.5 هکتار و با اعتبار 20 میلیون دلار در این بندر آغاز شده که عملیات اجرایی آن نیز به‌زودی و با حضور مقامات کشوری و استانی آغاز می‌شود.


پروژه سیلوی غلات با ظرفیت اشتغالزایی برای 200 نفر در دست ساخت است


آقایی، مدت زمان اجرای این طرح را 24 ماه اعلام کرد و ادامه داد: افزایش ظرفیت انبارش و واردات غلات برای استفاده داخلی و ترانزیت به افغانستان و کشورهای حوزه CIS از اهداف اجرای این پروژه است.


وی با بیان اینکه پروژه سیلوی غلات با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای 200 نفر در دست ساخت است، توضیح داد: عملیات اجرایی پروژه برق‌رسانی به طرح توسعه بندر شهید بهشتی با اعتباری بالغ بر 6 میلیون و 717 هزار دلار در این بندر به پایان رسیده که بهره‌برداری این پروژه در هفته‌های آینده آغاز می‌شود.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، ظرفیت اشتغال این پروژه را 70 نفر اعلام و تأکید کرد: در این راستا 6 پست برق با مجموع کابل‌کشی به طول بیش از 130 کیلومتر ایجاد شده که برق‌رسانی به محوطه‌ها و ترمینال‌های عملیاتی طرح توسعه و روشنایی ساختمان‌ها و تجهیزات بندری و خدمات‌رسانی مطلوب به کشتی‌ها از اهداف اجرای این طرح است.


آقایی تبیین کرد: عملیات ساخت و جانمایی 6 باسکول به منظور تسهیل و تسریع در عملیات ورود و خروج کالا در طرح توسعه بندر شهید بهشتی با ظرفیت 60 تُن به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.


وی یادآور شد: احداث ساختمان رفاهی در زمینی به مساحت 630 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 99 درصد، ساختمان تعمیرگاه در زمینی به مساحت 975 متر مربع با پیشرفت 98 درصدی و انبار سرپوشیده به مساحت 9 هزار و 232 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 95 درصد و پروژه احداث جاده دسترسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی با اعتبار 2 و نیم میلیون دلار و پیشرفت فیزیکی 98 درصد بخشی دیگر از پروژه‌های آماده بهره‌برداری این اداره‌کل در فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: چابهار غلات
ارسال نظر