صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
گزارش آنا از سفر دکتر طهرانچی به غرب کشور/ 1

2 پروژه دانشگاهی در کردستان رونمایی شد/ از ایجاد دانشکده‌های چندوجهی تا ریل‌گذاری در مسیر درآمدزایی با کشاورزی مدرن

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سفر به استان کردستان علاوه بر دیدار با مسئولان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی از 2 پروژه این دانشگاه در مسیر درآمدزایی و مهارت‌افزایی دانشجویان رونمایی کرد.
کد خبر : 515704

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، صبح روز چهارشنبه 26 شهریور 99 دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به اتفاق مجید مشکینی مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه در هیئت امناهای استانی، عباس گنجی ارجنکی قائم مقام معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه و سعید آزادیان دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی و ... در سفری یکروزه راهی استان کردستان شد.


طهرانچی ابتدای ورود به شهرستان سنندج با بهمن مرادنیا استاندار کردستان دیدار و گفتگو کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم خود، توجه به آینده و شغل جوانان و تحصیل کارآمد را در سرلوحه کار خود قرار داده است.


طهرانچی با تأکید بر اینکه فرهنگ و اشتغال دو رسالت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است، اضافه کرد: در رویکرد جدید، دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر توجه جدی به موضوعات فرهنگی، اصل مهارت آموزی را در دستور کار قرار داده و مهارت‌آموزی را با معیار کار آمادگی ارزیابی می‌کند.


وی افزود: سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی که با هماهنگی و تعامل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده، به عنوان بستر فناوری و نوآوری، موضوعات مربوط به مهارت و اشتغال جوانان را دنبال می‌کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به ارتباط مؤثر دانشگاه آزاد اسلامی با بخش‌های دولتی اشاره کرد و ادامه داد: جهت‌گیری جدید دانشگاه آزاد اسلامی باید از طریق استانداری‌ها و تعامل و همکاری با مسئولان ارشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان‌ها آغاز شود، در این راستا در ابتدای هر سفر استانی با استانداران دیدار و گفت‌وگو صورت می‌گیرد تا برنامه‌ریزی دانشگاه براساس نقشه راه و سند آمایش هر استان تدوین و اجرایی شود.



عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در بستر سند آمایش استان کردستان به‌ عنوان بازوی علمی، فرهنگی و اجتماعی در کنار نهادها و مسئولان دولتی قرار گرفته و زیرساخت‌های خود را برای توسعه استان به کار گیرد.


طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در متن موضوعات و چالش‌های استان کردستان کنار مسئولان حضور دارد، مطرح کرد: این دانشگاه  تلاش خود را برای افزایش بهره‌وری و اشتغال جوانان به کار خواهد گرفت.


وی به طرح دانشگاه آزاد اسلامی برای تحول در حوزه کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: این دانشگاه در گام نخست این طرح، پروژه 200 میلیارد تومانی تولید بذر صیفی‌جات را در اصفهان آغاز کرد. یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه در راستای طرح تحول کشاورزی آن است که دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان را نیز به عنوان یکی از محورهای توسعه به بحث کشاورزی وارد کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد دانشکده‌ها با محور موضوعات آمایشی هر استان، تبیین کرد: در این راستا مقرر شده دانشکده‌ای با محور کشاورزی و امنیت غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان ایجاد شود.


ایجاد دانشکده با محور کشاورزی و گردشگری علمی در کردستان


طهرانچی، ایجاد دانشکده با محور موضوعات گردشگری را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برای استان کردستان عنوان کرد و افزود: مجاورت این استان در کنار اقلیم کردستان عراق یکی دیگر از ظرفیت‌های این استان است که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه گردشگری علمی و دیپلماسی علمی را مورد توجه قرار داده است.


وی عنوان کرد: در این راستا طرحی مدنظر است که براساس آن با جذب دانشجو از اقلیم کردستان، علاوه بر ارائه آموزش به ارتباط فرهنگی نیز توجه شود.



عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در این طرح دانشجویان علاوه بر تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان به عنوان میهمان چند ترم را در دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌گذرانند تا از این طریق با فرهنگ کشور ما آشنا شوند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق برنامه‌های خود در استان کردستان نیازمند حمایت‌های استانداری و دیگر بخش‌های استان است، خاطرنشان کرد: در این زمینه همه توان علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را که یک توان شبکه‌ای و منسجم است، به کار گرفته می‌شود.


تأثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی در تولید، اشتغال و کشاورزی


استاندار کردستان نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در توجه به توسعه استان کردستان گفت: این نگاه و رویکرد جای تقدیر دارد. کردستان ظرفیت‌های ویژه‌ای از جمله همجواری با اقلیم کردستان دارد که می‌توان از این ظرفیت برای جذب دانشجو استفاده کرد.


بهمن مرادنیا، توجه به تولید، اشتغال و کشاورزی را از نیازهای استان کردستان برشمرد و افزود: با رویکردی که دانشگاه آزاد اسلامی اتخاذ کرده، می‌توان کارهای مهمی در این سه حوزه انجام داد.


وی تشریح کرد: از دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهیم که استانداری کردستان را به عنوان همراه و همکار خود بداند تا تمام توان خود را در زمینه توسعه استان انجام دهیم، چراکه معتقدیم دانشگاه آزاد اسلامی از مردم، جامعه و دولت جدا نیست.


به گزارش آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر خود به استان کردستان با ماموستا فایق رستمی امام ‌جمعه اهل تسنن سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.


طهرانچی در این دیدار گفت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌ریزی برای مسائل فرهنگی، اشتغال و مهارت جوانان است، چراکه معتقدیم بیکاری جوانان پس از تحصیل بسیار ناخوشایند است.


وی همچنین خطاب به ماموستا رستمی بیان کرد: تفاوت دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاه‌ها این است که در پهنه کشور و استان‌ها حضور فعال دارد و ما به عنوان امانتدار جوانان از شما به عنوان بزرگ معنوی مردم سنندج قدردانی می‌کنیم و از بیانات شما استفاده خواهیم کرد.


عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اخلاق، دیانت و نگاهی که به انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری دارید، برای ما ستودنی و قابل احترام است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: خصلت اول یک معلم محبت است و ما آنچه از پیامبر اکرم(ص) آموخته‌ایم، محبت در مقام هدایت و معلمی است و محبت دانشگاه و معلم به جوانان به معنای توجه به آینده، اشتغال و زندگی آنان است، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به همه نکات زندگی جوانان حساس است.



طهرانچی با بیان اینکه رسالت دانشگاه آزاد اسلامی تنها ارائه دروس تخصصی نیست و باید مهارت و دانش اجتماعی را به قشر جوان آموخت، اضافه کرد: متأسفانه دانشگاه‌های ما تاکنون نسبت به این موضوع غفلت کرده‌اند. رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی آن است که بتوانیم برای مسائل فرهنگی، اشتغال و مهارت جوانان برنامه‌ریزی کنیم، چراکه معتقدیم بیکاری جوانان پس از تحصیل بسیار ناخوشایند است.


وی با اشاره به سخنان ماموستا فایق رستمی درباره توجه به علم و آینده جوانان، گفت: اسلام به لحاظ معارف آنچه برای هدایت بشر لازم است را دارد، به همین دلیل در قرن 21 شاهد این هستیم که نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) جسارت می‌کند.


عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دلیل این جسارت آن است که در مقابل اسلام ناب محمدی، منطقی ندارند، در واقع تمدن غرب در مقابل قرآن به عنوان معجزه الهی و پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم اعتراف به عجز و ناتوانی کرده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید در معارف اسلامی جست‌وجو و جوانان را با این سرمایه بزرگ آشنا کند، بنابراین باید نسبت به موضوعات دینی و معارف دانشجویان دقت داشته باشیم.


طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه باید رسالت تربیتی، پرورشی، تخصصی و مهارتی که دارد را در استان کردستان به کار گیرد، گفت: واقعیت این است که باید متناسب با مسائل و مطالبات هر منطقه، استان و شهر برنامه‌ریزی کرد، بر این اساس رویکرد حل مسئله در دانشگاه آزاد اسلامی یک امر روزمره نیست، بلکه یک برنامه‌ریزی بلندمدت است.


وی ادامه داد: امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در استان کردستان نقش واقعی خود را ایفا کند. معتقدیم که مسائل و موضوعات دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با سایر استان‌ها متفاوت است و باید متناسب با نیازها، مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان، آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی کنیم.


عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه در مناطقی که جمعیت اهل تسنن و تشیع در کنار هم قرار دارند، نیازمند نگاه تقریبی است و در این راستا دفاتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق می‌تواند اعتلابخش باشد.


طهرانچی توضیح داد: تقریب مذاهب یک نگاه تعالی‌بخش است که مبانی فکری دارد و در این زمینه باید کار مبنایی انجام داد، بنابراین رهنمودهای علمای اهل تسنن می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند تا بتوانیم این فضا را رشد دهیم.


دانشمند باید آینده‌نگر باشد


امام‌ جمعه اهل تسنن سنندج نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: استان کردستان مرکز دین، عرفان و معنویت است. این استان دارای بیش از یک‌هزار و 700 مسجد و 3 هزار روحانی و طلبه دینی است.


رستمی تشریح کرد: حضرت علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه علم را به رودخانه تشبیه کرده و فرموده‌اند: «العلم نهر والحکمه بحر والعلماء حول النهر یطوفون، والحکماء فی وسط البحر یغوصون، والعارفون فی سفن النجاه یخوضون» این تشبیه به معنای آن است که علم باید مانند رود جاری و ساری باشد و همه را در بر بگیرد و دانشمند باید آینده‌‌نگر باشد.



وی اظهار کرد: مشورت، مساوات، عدالت و عمران و آبادانی نیز چهار امتیاز جمهوری اسلامی ایران است و دانشگاه باید به پیشرفت همه‌جانبه کشور کمک کند.


جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت این دانشگاه ارائه کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان دارای پنج واحد، یک مرکز، 11 هزار دانشجو، 480 عضو هیئت علمی و یک‌هزار و 400 دانش‌آموز است.


وی با قدردانی از حمایت‌های ماموستا رستمی از دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: اتحاد، همدلی و وحدتی که بین اعضای هیئت علمی، مسئولان دانشگاهی و استانی وجود دارد، تحسین برانگیز است و همه تلاش داریم استقلال، امنیت و اقتصاد کشور را اعتلا بخشیم.


هدف از فعالیت‌های اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی چیست؟


دکتر طهرانچی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان کردستان با حضور در شهرستان مریوان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان بازدید کرد. در این بازدید که آرتیکاس اقبال فرماندار و ماموستا مصطفی شیرزادی امام‌ جمعه مریوان نیز حضور داشتند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از بخش‌های مختلف این دانشگاه از جمله کارگاه تولید عسل بازدید کرد.


طهرانچی در این بازدید با اشاره به فعالیت موفق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان در حوزه زنبورداری و تولید عسل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی، آموزشی، پژوهشی و نوآور است.


وی تأکید کرد: هدف از فعالیت‌های اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مهارت‌آموزی جوانان و تولید دانش منجر به فناوری است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی مقطع کاردانی فنی زنبورداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان خاطرنشان کرد: نگاه به صنعت زنبورداری، تولید عسل و صنایع تبدیلی نباید تنها محدود به درخواست ایجاد رشته باشد، بلکه باید یک بسته کامل شامل صنایع پیشینی و پسینی این صنعت را مورد توجه قرار داد و با برگزاری جلسات با زنبورداران منطقه و دریافت نیازهای آن برای ورود تأثیرگذار به این حوزه برنامه‌ریزی کرد.


طهرانچی ادامه داد: برای تحقق این هدف رئیس و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان باید در قالب یک برنامه اقتصادی کامل، نیازها، ظرفیت ها و ویژگی‌های صنعت زنبورداری را شناسایی کرده و یک حلقه تجارت برای شهرستان مریوان ایجاد کنند.


ورود به دو حوزه پیراپزشکی و زنبور عسل؛ مأموریت واحد مریوان


وی خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری استان کردستان به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان با اقلیم کردستان، توجه به رشته‌های پیراپزشکی نیز باید در اولویت این دانشگاه قرار گیرد، بنابراین ورود به دو حوزه پیراپزشکی و زنبور عسل مأموریت واحد مریوان خواهد بود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد سرای نوآوری فراسودمند خبر داد و گفت: این سرای نوآوری با هدف ارائه مشاوره به کندوداران، تولید و ارائه دانش و فناوری به جامعه هدف، توجه به صنایع تبدیلی عسل، ایجاد آزمایشگاه‌های استاندارد، توجه به صنعت بسته‌بندی و فروش کندوهای مناسب به زنبورداران فعالیت خواهد کرد.


طهرانچی افزود: با این رویکرد توجه واحدهای دانشگاهی به فعالیت‌های اقتصادی باید ارزش علمی داشته باشد، فناوری خلق کند و در حوزه اقتصادی نیز سودده باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به استان کردستان با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان دیدار کرد.


طهرانچی در این دیدار با بیان اینکه کارکرد و رسالت دانشگاه آزاد اسلامی متفاوت با سایر دانشگاه‌هاست، مطرح کرد: آنچه باید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت بزرگ هم‌جواری با اقلیم کردستان است. بر این اساس مسئولان و استادان این دانشگاه باید متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.


وی ادامه داد: اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان به عنوان افراد بومی این منطقه که در جریان مشکلات، چالش‌ها و ظرفیت‌های شهرشان قرار دارند، باید راه‌حل‌های برون‌رفت از این مشکلات را ارائه کنند و بدون تردید سازمان مرکزی از آنها حمایت خواهد کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اداره دانشگاه به شیوه گذشته راه به جایی نخواهد برد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک سازمان درآمدی هزینه‌ای است و ریالی بودجه دولتی دریافت نمی‌کند، بنابراین باید با به‌کارگیری روش‌های جدید، کارآمد و سرآمد درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش دهیم تا متناسب با آن درآمد اعضای هیئت علمی نیز افزایش یابد.


دکتر طهرانچی پس از بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان و در حاشیه برگزاری نماز جماعت در نشست صمیمانه با فرماندار و امام جمعه مریوان، موضوعات مربوط به گردشگری، ایجاد سرای نوآوری فراسودمند و برنامه‌ریزی برای جذب دانشجو از اقلیم کردستان با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان مریوان را مطرح کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به استان کردستان با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان بازدید کرد.



بلوک‌های بتنی با قابلیت سبکی، منوری و آب گریزی، مهرهای امنیتی و ضد جعل، پودر نانو درخت نقره، نگه دارنده و فیبرهای میکرو استخراج فاز جامد، نانو سیم‌های نقره، محلول ضدعفونی‌کننده دست بر پایه نانو ذرات نقره، دستگاه کلرزن با فشار آب، دستگاه تصفیه آب قابل حمل، سیستم جامع، یکپارچه مددکاری، مؤسسات خیریه و دستگاه تصفیه هوا از جمله محصولات ارائه شده در این نمایشگاه بود که مورد بازدید دکتر طهرانچی قرار گرفت.


به گزارش آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در ششمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان که در واحد سنندج برگزار شد، گفت: قرآن به فرهنگ فردی و اجتماعی توجه دارد و زمانی که از قوم سخن می‌گوید، منظور گروه و جامعه‌ای است که یک وجه مشترک پیدا می‌کند، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی نیز سازمانی است که در طول 40 سال گذشته به یک رفتار اجتماعی دست یافته و در طول این مدت، جامعه دانشگاه را با این ویژگی‌ها می‌شناسد.


طهرانچی با بیان اینکه رفتار جمعی تعیین‌کننده سرنوشت خواهد بود، مطرح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند». بر این اساس برای تغییر باید به علم نظری و عملی توجه کرد.



وی ادامه داد: این دانشگاه مجموعه‌ای یکپارچه است که 60 درصد از فارغ‌التحصیلان کشور و 40 درصد آموزش عالی را با یک میلیون دانشجو، 24 هزار عضو هیئت علمی، 40 هزار استاد حق‌التدریس و 34 هزار کارمند در اختیار دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: خانواده دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک سازمان اکنون در مقطع حساسی قرار دارد که نیازمند تعهد سازمان، توجه به آینده جوانان و تدبیر و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط است.


طهرانچی با تأکید بر لزوم توجه دانشگاه به دانش، علم و آینده جوانان عنوان کرد: جوان ایرانی باید با امید، آگاهی، بصیرت و دانش به وقایع و اتفاقات نگاه کند، چراکه دشمن به دنبال ناامید کردن جوانان است. یک دهه از عمر جوانان که به دانشگاه می‌آیند، در اختیار ما دانشگاهیان قرار دارد تا بتوانیم از آنان جوانی امیدوار به آینده، کارآفرین، کارآماده و دارای مهارت‌های زندگی تربیت کنیم.


ایجاد دانشکده‌های چندوجهی در دانشگاه آزاد اسلامی


وی در ادامه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در تقسیم‌بندی دانشکده‌ها اشاره کرد و گفت: دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید، دیگر بر پایه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و علوم پایه تقسیم‌بندی نمی‌شوند، بلکه ما دانشکده‌های چندوجهی با موضوع مشترک خواهیم داشت. به عنوان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه به صورت تخصصی به موضوع سنگ و واحد مریوان به حوزه فراسودمندها می‌پردازد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: رشته‌های ارائه شده در این دانشکده‌ها از جمله اقتصاد، حقوق، مدیریت، منابع طبیعی، صنایع غذایی و ... بر روی موضوع تخصصی خود تمرکز خواهند داشت.


عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مأموریت‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم آینده این سرزمین را تضمین کنیم، باید به موضوع فناوری کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، چراکه کشاورزی آینده یک صنعت تکنولوژیک و فناورانه است و همه نیاز آن از بذر، سم و دفع بیولوژیک آفات گرفته تا صنایع تکمیلی، همگی فناورمحور شده، بنابراین باید جایگاه دانشگاه را در آموزش و فناوری کشاورزی ارتقا دهیم.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گذر دانشگاه آزاد اسلامی از زنجیره دانشگاهی به شبکه دانشگاهی، خاطرنشان کرد: در زنجیره دانشگاهی همه واحدها در هم تنیده بوده و خدمات یکسانی در سراسر کشور ارائه می‌کردند، اما مقرر شده در شبکه دانشگاهی شکل کار تغییر کرده و هر یک از واحدهای دانشگاهی متناسب با ظرفیت‌، نیازها و چالش‌های منطقه فعالیت کنند، به عنوان نمونه صنعت سنگ را برای واحد قروه و سرای نوآوری فراسودمند را برای واحد مریوان به عنوان مأموریت در نظر گرفته‌ایم.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر