صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
کوتاه از واحدهای مبارکه، مشگین‌شهر، تهران شمال، اسدآباد، بافق، نی‌ریز و سمای کرج

از دیدارهای هفته بسیج دانشگاهیان تا اجرای طرح روش‌­های خلاقیت

مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه طی دو روز برگزار شد.
کد خبر : 51560

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول کانون قرآن و عترت واحد مبارکه گفت: در این دوره از مسابقات تعداد46 نفراز دانشگاهیان در بخش های مختلف مسابقه شامل: حفظ قرآن کریم، قرائت قرآن کریم (تحقیق)،قرائت قرآن کریم (ترتیل) و اذان ویژه خواهران و برادران با هم به رقابت پرداختند.


منصور دیانی با بیان این که این مسابقات با استقبال خوب شرکت کنندگان و علاقه مندان به قرآن کریم برگزار شد، اظهار کرد: مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت با حضور 3 داور قرآنی شهرستان در دو بخش خواهران و برادران به‌طور مجزا در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.


وی افزود: این مسابقات با هدف کشف استعدادهای قرآنی از بین دانشگاهیان و ترویج و بسط و اشاعه فرهنگ اسلامی و قرآنی و آشنایی دانشگاهیان با روش‌های صحیح قرائت قرآن، حفظ و انتقال آن به نسل‌های دیگر صورت برگزار می‌شود.


دیانی تصریح کرد: به منظور تشویق و ترغیب شرکت کنندگان پیرو بخشنامه سازمان، هدایایی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده و در بخش دانشجویان نیز علاوه بر هدایای عمومی، چنانچه داوطلب در مسابقات شرکت و حداقل 50 درصد امتیاز را کسب کند بر اساس آیین‌نامه جامع مسابقات از 2 نمره تشویقی در دروس معارف برخوردار خواهد شد.


تجلیل از فرزندان نمونه مقاطع تحصیلی کارکنان واحد مشگین شهر


مراسم تجلیل از فرزندان ممتاز کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد.


دکتر دادفر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر، موفقیت فرزندان کارکنان در مقاطع تحصیلی را به خانواده کارکنان زحمتکش واحد دانشگاهی تبریک عرض کرده و به دانش آموزان توصیه کرد با پشتکار و فعالیتهای مستمر پله های ترقی علمی را با موفقیت وسربلندی طی کرده و باعث افتخار آفرینی در تمامی مراحل زندگی برای ایران اسلامی و والدین زحمتکش خود باشند.


در پایان جلسه با اهدای جایزه از زحمات دانش‌آموزان ممتاز همه مقاطع تحصیلی تجلیل شد.


نشست هم اندیشی چگونگی ورود به فضای کسب و کار در واحد تهران شمال


معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه هم اندیشی «چگونگی ورود به فضای کسب و کار» را برای آشنایی و ارائه راهکارهای مناسب به دانش اموختگان این واحد دانشگاهی برگزار می‌کند.


برگزاری این هم اندیشی کمک شایانی به دانشجویان برای ورود به فضای کسب و کار بعد از اتمام تحصیلات خواهد کرد.


این نشست با حضور دکتر ناطقی مدیر کل تعاونی های خدماتی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، سام دلیری معاون اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران، الیاس اروانه مشاور امور تعاون،کار و رفاه اجتماعی و دکتر کیا پارسا عضو هیأت علمی گروه مهندسی صنایع چهارم آذر ماه در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و علوم انسانی واحد تهران شمال برگزار می شود.


اجرای طرح روش‌­های خلاقیت در سمای کرج


طرح روش‌­های خلاقیت در مدرسه دبستان دخترانه سما واحد کرج با دو گروه مختلف اجرا شد.


به منظور خارج کردن دانش‌­آموزان از حالت کالبد و کلیشه و همچنین افزایش توان هوشی و تقویت شادابی آنان، مدرسه دبستان دخترانه سما واحد کرج در آبان ماه 1394 طرحی را با عنوان ­«روش­های خلاقیت» به صورت مجزا برای دو گروه مختلف دانش ­آموزان اجرا کرد.


این طرح که با اجرای یک تیم متخصص به سرپرستی دکتر ارزیده برای دو گروه در زمان و مکان مختلف با شرایط مناسب برگزار شد، دانش‌­آموزان پایه پیش ­دبستانی و اول در گروه اول و دانش ­آموزان پایه پنجم و هشتم در گروه دوم قرار داشتند که نقاشی گروهی همراه با وسایل نقاشی، نوشتن داستان کوتاه گروهی، بازی گروهها در یک قالب موضوعی خاص و ساخت اشکال مختلف از سوی خوراکی­ها مانند پفک از جمله فعالیت‌­های این دوره بود.


اجرای این طرح از دبستان دخترانه سمای کرج شروع شد که با استقبال و رضایت دانش­آموزان و اولیای آنان همراه بود و در صورت فراهم بودن بسترهای مناسب در سایر مدارس در سما واحد کرج اجرا خواهد شد.


دیدار با فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسدآباد و تبریک هفته بسیج


اعضای هیات رئیسه دانشگاه به دیدار فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، سرهنگ پاسدار حسن وحدت جعفری رفتند.


در این دیدار ایرج حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، یاد و خاطره رشادت‌ها و ایثارگری‌های بسیجیان را به ویژه در دوران دفاع مقدس گرامی داشت و بیان کرد: هفته بسیج، بزرگداشت جان فشانی‌هایی است که برای سربلندی و سرافرازی این سرزمین صورت گرفته است.


فرمانده سپاه ناحیه شهرستان اسدآباد با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج یک نیروی مردمی بوده و برای رفع و تقویت نقاط ضعف نیازمند حضور مؤثر مردم و نیروهای بسیجی است تا بتواند در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام بردارد.


سرهنگ پاسدار حسن وحدت جعفری افزود: محرومان ولی نعمتان نظام جمهوری اسلامی اند و تلاش در راستای زدودن فقر از چهره این افراد هدف اصلی تشکیل بسیج سازندگی است.


هفته استانی فنآوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی بافق


با هدف شناسایی و ترویج فناوری نانو، دومین هفته استانی فناوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق گفت: به منظور شناسایی پتانسیل‌های استان یزد در حوزه فناوری نانو و ترویج دانش آموزی، دانشجویی و صنعتی این فناوری و همچنین بررسی موانع و مشکلات توسعه نانو در استان، دومین هفته استانی فناوری نانو از تاریخ 30 آبان تا 5 آذرماه در استان یزد برگزار می‌شود.


حسینعلی لازمی افزود: با همکاری‌های بعمل آمده در پنجم آذرماه، واحد دانشگاهی بافق، میزبان فعالان و استادان حوزه فناوری نانو خواهد بود تا آخرین یافته‌های علمی در این زمینه را در سه رده صنعتی، دانشجویی و دانش آموزی برای علاقمندان توضیح دهند.


کسب رتبه برتر بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت از سوی دانشجوی واحد نی ریز


محمد جواد معدلی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز با شرکت در رشته منبت موفق به کسب رتبه دومی بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور شد.


مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و با شرکت همه استادان و دانشجویان هنرمند و صاحب اثر راه یافته به فینال مسابقات به میزبانی واحد تبریز برگزار شد و در رشته منبت از محمد جواد معدلی دانشجوی واحد نی‌ریز با اهدای لوح قدردانی و تندیس مسابقات تجلیل به عمل آمد.


این دانشجوی هنرمند دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سالجاری نیز به عنوان هنرمند برتر در رشته منبت مورد تجلیل و قدرانی قرار گرفت.


مسابقات تنیس روی میز و شطرنج استان آذربایجان شرقی در واحد بناب برگزار شد


مسابقات تنیس روی میز و شطرنج برادران دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در واحد بناب برگزار شد.


این مسابقات در دو روز برگزار شد که در تنیس روی میز، تیمهای تبریز، میانه و بناب به ترتیب به مقامهای اول، دوم و سوم دست یافتند.


در شطرنج نیز که به صورت انفرادی برگزار شد تیمهای تبریز و میانه به ترتیب، اول و دوم شدند و تیمهای بناب و مرند نیز مشترکا به مقام سوم دست یافتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر