صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
بهاری‌زاده:

کیفیت ارائه آموزش مجازی در تمایز واحدهای دانشگاهی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت:‌ بخش قابل‌توجهی از آموزش عالی در آینده‌ به‌صورت مجازی خواهد بود و کیفیت ارائه این خدمات در تمایز واحدهای دانشگاهی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.
کد خبر : 515226

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خمینی‌شهر، مهدی بهاری‌زاده در وبینار بین‌المللی «یادگیری فعال در محیط‌های آموزش آنلاین» دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از دانشگاه‌های کشور تلاش کردند، فعالیت‌های آموزشی خود را به‌صورت ارائه مجازی ادامه دهند؛ بنابراین بدیهی است که بخش قابل‌توجهی از آموزش عالی در آینده‌ای نه‌چندان دور به‌صورت مجازی خواهد بود و کیفیت ارائه این خدمات در تمایز واحدهای دانشگاهی نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.


وی افزود: در همین راستا و به‌منظور ارتقای کیفیت آموزش مجازی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، وبینار «یادگیری فعال در محیط‌های آموزش آنلاین» را برگزار کرد که مورد استقبال اعضای هیئت علمی و اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد دانشگاهی قرار گرفت.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با تشریح چگونگی برگزاری این وبینار و با معرفی روش یادگیری فعال گفت: این روش رویکردی برای آموزش بوده که شامل درگیر کردن فعالانه دانشجویان با مطالب درسی از طریق بحث، حل مسئله، مطالعات موردی، نقش‌آفرینی و سایر موارد مشابه با آن است.


به گزارش آنا، ابراهیم رحیمی استادیار دانشگاه اپن یونیوریستی هلند (Open University of the Netherlands) و پژوهشگر حوزه آموزش مجازی، چالش‌های یادگیری فعال در محیط‌های آموزشی مجازی و آنلاین و راهکارهای عملی اجرای یادگیری فعال در این محیط‌ها را مورد بررسی قرار داد و در پایان نتایج حاصل از به‌کارگیری این روش در دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی مطرح شد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر