صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
رئیس اورژانس تهران:

روزانه ۲۵ هزار تماس کرونایی با اورژانس برقرار می‌شود/ 15 درصد ماموریت‌های اورژانس تهران در حوزه کروناست

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه روزانه ۲۵ هزار تماس با اورژانس پایتخت برقرار می‌شود، اظهار کرد: از این تعداد ۵ هزار ماموریت تعریف شده که ۱۰ تا ۱۵ درصد این ماموریت‌ها مربوط به کرونا است.
کد خبر : 515041

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیمان صابریان صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: در طول یک سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا، شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های قبل داشتیم.


وی افزود: اورژانس در زمان انتقال بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکر درمانی در خط مقدم مقابله با کرونا بود و همین موضوع باعث شد تعداد تماس‌های ما دو برابر قبل باشد.


رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه روزانه ۲۵ هزار تماس با اورژانس پایتخت برقرار می‌شود، اظهار کرد: از این تعداد ۵ هزار ماموریت تعریف شده که ۱۰ تا ۱۵ درصد این ماموریت‌ها مربوط به کرونا است.


صابریان در ‌پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد طرح پاداش کرونایی وزارت بهداشت به نیروهای اورژانس گفت: پاداش کرونا بر اساس تعداد ماموریت‌های نیروهای اورژانس پرداخت شد که حداقل بین ۵۰۰ هزار تومان تا  یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.


 


وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا در مورد طرح همراه اورژانس گفت: طرح همراه اورژانس در حال اجرا است و تاکنون از چهار نفر از همراهان اورژانس تقدیر شده است؛ این طرح برای کوتاه شدن زمان خدمت رسانی به مصدومان و بیماران انجام می‌شود و امیدواریم افراد بیشتر به این طرح بپیوندد.


رئیس اورژانس تهران در پاسخ به این سوال خبرنگار آنا در مورد مصدومان ناشنوایان و چگونگی درخواست آنها از اورژانس گفت: مصدومان ناشنوا با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل و با همکاری سازمان بهزیستی می‌توانند با اورژانس در مواقع ضروری تماس بگیرند، البته ما اسامی و مشخصات این افراد را از سازمان بهزیستی برای چنین مواقعی گرفته‌ایم.


وی در مورد طرح ارتقا بهره‌وری کارکنان سلامت گفت: نیروهای اورژانس نیز  در‌ حال انجام است و پیگیر مطالبات کارکنان اورژانس هستیم.


صابریان ادامه داد: قانون بهره‌وری نظام سلامت در حال پیگیری است و پرسنل ما در برخی از اوقات دو شیفت حضور دارند.
او افزود: استفاده از اورژانس هوایی سبب شده تا مصدومان سریع‌تر به مراکز درمانی منتقل شوند و شهرداری در زمینه راه اندازی پد بالگرد اورژانس، همکاری خوبی با ما  داشته است.


رئیس اورژانس تهران با اشاره به اینکه حدود ٣٧ پد بالگرد در استان تهران داریم، گفت: در حالت ایده آل ما باید ۵۴ پد بالگرد اورژانس در تهران داشته باشیم، اما برخی از پایگاه‌ها از نظر جانمایی در مکان مناسبی ایجاد نشده است و باید در آینده محل شان تغییر کند.


وی در مورد  تعداد بالگرد‌های اورژانس تهران، گفت: در حال حاضر اورژانس تهران دارای دو بالگرد است و روزانه بین ۲ تا ۳ ماموریت در تهران انجام می‌دهند.


رئیس اورژانس تهران  ادامه داد: طبق آمار ٢٣٠ موتورلانس داریم که حدود ١٣٠٠ ماموریت در روز انجام داده و کمتر از ۱۰ دقیقه به مصدومان می رسند.


صابریان با بیان اینکه تعداد مزاحمت‌های تلفنی نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است، گفت: پیش از این حدود ٢٠ تا ٣٠ درصد مزاحم تلفنی داشتیم. طی ٢۴ ساعت گذشته در میان ١۶ هزار تماس ۴٨٣ مزاحمت تلفنی داشتیم. 


رئیس اورژانس تهران گفت: در ایستگاه‌های قدیمی مترو محلی برای استقرار پرسنل اورژانس وجود ندارد و متاسفانه در برخی از ایستگاه‌ها به دلیل نبود آسانسور و تراکم جمعیت همچنین نبود جای پارک، رسیدن پرسنل بر بالین مصدومان با مشکل انجام می‌شود. براین اساس در ایستگاه‌های جدید مترو محلی برای استقرار اورژانس در نظر گرفته شده است.


وی گفت: معمولا زمان رسیدن ما بر بالین بیمار در بیشترین زمان حدود ١۶ دقیقه است، اما باز هم نیازمند این هستیم که خدمات بهتری را ارائه کنیم.


انتهای پیام/ 4148


انتهای پیام/

برچسب ها: پیمان صابریان
ارسال نظر