صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
خلیل‌مقدم در گفتگو با آنا خبر داد؛

تهیه مدل مفهومی بسته خلاق برای برون‌رفت گردشگری روستایی از رکود کرونایی + اینفوگرافیک

رئیس هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از تهیه و تدوین «مدل مفهومیِ بسته خلاق برای برون‌رفت گردشگری روستایی از رکود دوران کرونایی و ورود جهشی به دوران پساکرونایی» خبر داد.
کد خبر : 514641

بیژن خلیل‌مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره تولید دانش بومی در دوران پساکرونا در هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از تهیه اینفوگرافیک «مدل مفهومیِ بسته خلاق برای برون‌رفت گردشگری روستایی از رکود دوران کرونایی و ورود جهشی به دوران پساکرونایی» توسط این هیئت خبر داد.




بیشتر بخوانید:


جلوگیری از غافلگیری در آموزش با برنامه‌های پیشگیرانه


تهیه بسته عملیاتی خلاق برای برون‌رفت گردشگری روستایی از رکود کرونایی


پافشاری رویداد کووید-19 بر رهیافت «خلاقیت‌بنیان»




وی توضیح داد: پیرو راهبردهای معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تداوم فعالیت‌های هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر در زمینه تولید دانش بومی در دوران پساکرونا، هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه در چهارمحال و بختیاری پس از تدوین 2 گزارش منتج از کارگروه «آینده‌پژوهی پساکرونا: گردشگری روستایی» در اردیبهشت و تیر 1399، خروجی مرحله سوم این کارگروه را با مشارکت «اندیشکده راهبردی آینده‌پژوهی گردشگری خلاقیت بنیان‌روستایی چهارمحال و بختیاری» در قالب یک اینفوگرافیک (اطلاع‌نگاشت) با عنوان «مدل مفهومیِ بسته خلاق برای برون‌‌رفت گردشگری روستایی از رکود دوران کرونایی و ورود جهشی به دوران پساکرونایی»، به‌عنوان چکیده تصویری دو گزارش علمی تهیه و نشر داده است.


به گفته رئیس هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، این اینفوگرافیک، راهنمایی راهبردی برای سازمان‌ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی درگیر با موضوعات گردشگری روستایی است.


خلیل‌مقدم تشریح کرد: محتوای این اینفوگرافیک از طریق جلسات خبرگانی و بر مبنای مدل چهارگانه مکینزی (مدیریت نیروی انسانی، مشتریان، مالی-ریسک و زنجیره تولید) تدوین شد. ذیل چهار مؤلفه اصلی، مجموعه‌ای مشتمل بر حدود 100 راهکار خلاق به‌منظور برونرفت گردشگری روستایی (با تأکید بر بومگردی) از وضعیت رکود دوران کرونایی و ورود جهشی به دوران پساکرونایی، شناسایی شد.


وی به آنا گفت: پس از آن در راستای اولویت‌بندی معیارها و شاخص‌های تشکیل‌دهنده (راهکارها)، پرسشنامه‌ای بسته (مبتنی بر طیف لیکرت) به‌صورت آنلاین و با هدف سنجش درجه اهمیت (اولویت) هرکدام از راهکارها طراحی و از طریق فضای مجازی برای بالغ بر 55 نفر از خبرگان (مشتمل بر کارشناسان (غالباً استادان دانشگاه)، فعالان بخش خصوصی و کارشناسان و برنامه‌ریزان دولتی در حوزه گردشگری روستایی) در سراسر کشور ارسال شد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پس از 3 بار ارسال و یادآوری به خبرگان، جمعاً 17 نفر به پرسشنامه پاسخ دادند. پس از دریافت پاسخ‌ها، اولویت‌بندی معیارهای چهارگانه و شاخص‌های ذیل هر کدام از معیارها انجام شد.



خلیل‌مقدم اظهار کرد: در مدل اینفوگرافیک، پس از دایره مرکزی، دایره دوم با چهار قاچ، نشان‌دهنده چهار مؤلفه‌ اصلی و به همین منوال، دایره سوم با قاچ‌های متصل به هرکدام از قاچ‌های چهارگانه، نشان‌دهنده شاخص‌ها و نهایتاً دایره چهارم، نشان‌دهنده زیرشاخص‌های مؤثر است.


به گفته رئیس هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، درجه اهمیت مؤلفه‌ها، شاخص‌ها و زیرشاخص‌ها، بنابر اندازه قاچ‌ها نیست؛ بلکه تغییرات غلظت رنگ در هر قاچ، دلالت بر درجه اهمیت نسبی آن موارد در همان قاچ دارد. 


وی یادآور شد: واحد دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اکنون تعدادی اینفوگرافیک را به‌منظور توزیع بین بخش دولتی و خصوصی مرتبطِ استانی تکثیر کرده است و در مذاکرات صورت گرفته با رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر، مقرر شد که این اینفوگرافیک در گزارش نهایی «طرح جامع حکمرانی در جهان پساکرونا» منعکس و در سطح وسیع برای بخش‌های دولتی و خصوصی درگیر با گردشگری روستایی منتشر شود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر