صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
به قلم علی‌اصغر عزتی‌پاک منتشر شد؛

داستان یک قاچاقچی که مدافع حرم شد در «اجاره‌نشین خیابان الامین» در راه کتابفروشی‌ها

کتاب «اجاره‌نشین خیابان الامین» علی‌اصغر عزتی پاک توسط نشر معارف منتشر شده است.
کد خبر : 513161

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «اجاره‌نشین خیابان الامین» اثری رمان گونه و دراماتیک اما کاملاً مستند است. این کتاب روایت زندگی جمال فیض اللهی توابی است که کرامتی از حضرت رقیه وی را متحول و مجاورنشین حرم می‌کند. بعدها با شروع نا آرامی‌های سوریه و ظهور داعش وی عضو هسته اولیه مدافعین حرم می‌شود.


عزتی پاک در صفحه شخصی اینستاگرام از رسیدن کتاب در چند روز آینده به کتاب‌فروشی‌ها خبر داد و با انتشار دو عکس نوشت: «عکس اول من هستم و جمال فیض اللهی و  محمد قائم خانی در حیاط پشتی حرم حضرت زینب.



در این صحنه ما داریم بخشی از سرگذشت جمال در خیابان الامین دمشق را می‌شنویم. وقایع آنقدر عجیبند که تنه به قصه می‌زنند و در همین صحنه بود که من به‌واقع شک به دلم افتاد که جمال دارد داستان می‌بافد و تخیلات شیرینش را حکایت می‌کند! اما و لابد در پاسخ به همین تردید من بود که سیّدفُواد درجا پیدایش شد و آمد نشست در جمع سه نفره‌ی ما. جمال گفت: «سید دارم ماجراهای شارع الامین را برای آقایان تعریف می‌کنم!» سید هم آهی کشید و تقریبا همه‌ی آنچه جمال گفته بود را یک بار دیگر به تفصیل برای‌مان باز گفت. و از طریق همین سیدفواد بوده که افغانستانی‌ها یقه‌ی جمال را می‌گیرند در اوایل جنگ که: «بیا و از دوستان قاچاقچی‌ات برای ما اسلحه جور کن!» و او را می‌کشند به کوه و کتل، و به شکلی اتفاقی مواجهش می‌کنند با داعش تازه قد علم کرده! داستانش هول‌آور است.



وی در ادامه یادداشت خود درباره آخرین وضعیت کتاب «اجاره‌نشین خیابان الامین» نوشت: «عکس دوم هم کتاب اجاره‌نشین خیابان الامین است که دیروز به دستم رسید. این کتاب حاصل گفت‌وگوهای من و آقای خانی با جمال است؛ مردی که به قول خودش نیروی مدنی است. او از ترکیه رفته بود به دمشق تا اولا روی کسی را زمین نینداخته باشد، و بعد هم بدهی‌اش به چند تاجر همکار در کار قاچاق را ادا کند. اما تقدیر چیز دیگری بوده؛ تقدیر برنامه‌ها داشته!»


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات داستانی
ارسال نظر