صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹

داروهای موثر در ریزش مو

اگر شما نیز با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنید می‌توانید در این خبر با داروهایی که باعث جلوگیری آن می‌شود آشنا شوید.
کد خبر : 512685

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اگر موهایتان می‌ریزد، بهتر است با پزشک خود صحبت کرده و مشکل را ریشه‌ای حل کنید.اما این دارواها نیز ممکن است به دردتان بخورد.


قبل از اینکه به سراغ داروها برویم خوب است بدانیم ریزش مو در نگاه علمی  عمدتا ارثی بوده و به شکل قطعی با داروهای ریزش مو و تقویت مو حل نمی شود. طبق نظریه دانشمندان و کارشناسان تنها راه حل درمان ریزش موی ارثی را کاشت مو می دانند.


مینوکسیدیل


مینوکسیدیل تنها دارویی است که به صورت موضعی موجب رشد مو می‌شود و به فُرم محلول‌های 2 درصد و 5 درصد موجود است و در اغلب اوقات، بعد از 6 ماه استفاده، اثرات آن نمایان می‌شود. مردانی که در اوایل شروع ریزش مو هستند، مردانی که حداکثر منطقه طاسی آنها کمتر از 10 سانتی‌متر مربع باشد و کسانی که پیش از مصرف دارو تراکم موهایشان حداقل 20 تار مو در هر سانتی‌متر مربع باشد، به این دارو بهتر جواب می‌دهند.


                                        


فیناستراید


فیناستراید (پروپشیا) هم دارویی مناسب است که اثراتش پس از 4 تا 6 ماه مصرف روزانه ظاهر شده و اغلب بعد از 24 ماه، بیشترین اثرش در موها ایجاد می‌شود. اگر بعد از 12 ماه هیچ‌گونه تاثیری در موهایتان مشاهده نشد، ادامه مصرف آن بی‌حاصل است. طی 12 ماه بعد از قطع دارو، موهای روییده ریزش پیدا می‌کند و اثر فیناستراید تا زمانی است که مصرف می‌شود. بدون تجویز پزشک نباید از این قرص استفاده کرد. بعد از 12 ماه مصرف این قرص، موهای کامل و ضخیم سر افزایش یافته و موهای نازک کاهش می‌یابد.


                                            


 آنتی‌آندروژن


آنتی‌آندروژن‌ها داروهایی هستند که مانع از فعالیت هورمون‌های آندروژن می‌شوند. آندروژن‌ها هورمون‌های جنسی هستند که فولیکول‌های مو را تخریب کرده یا به آنها صدمه می‌زنند. بنابراین داروهای آنتی‌آندروژن می‌توانند ریزش مو با الگوی زنانه که با عنوان آلوپسی آندروژنتیک نیز شناخته می‌شود را در خانم‌ها متوقف کنند.


داروهای آنتی‌آندروژن را فقط با ارائه نسخه پزشک می‌توان تهیه کرد. این داروها شامل اسپیرونولاکتون و کنتراسپتیوها یا همان قرص‌های ضد بارداری است که حاوی استروژن هستند. داروهای آنتی‌آندروژن معمولاً تأثیر خود را حدود 4 ماه بعد از شروع مصرف نشان می‌دهند. برای جلوگیری از ریزش مجدد موها لازم است که این دارو حتماً به صورت درازمدت مصرف شود.


داروهای آنتی‌آندروژن می‌تواند عوارض جانبی مختلفی از جمله اختلال در سیکل قاعدگی و خواب‌آلودگی را به دنبال داشته باشد. خانم‌هایی که قصد دارند باردار شوند، نباید از این داروها استفاده کنند.


داروهای ضد قارچ


اگر ریزش موی شما به علت یک عفونت قارچی به نام تینه‌آ کپیتیس یا طاسی با الگوی کرم حلقوی باشد، متخصص مو یک داروی ضد قارچ برایتان تجویز می‌کند که هر روز باید آن را به صورت خوراکی مصرف کنید. مشاهده نتایج مصرف این دارو اغلب به یک تا دو ماه زمان نیاز دارد و درمان با این دارو هم معمولاً تا چندین ماه ادامه پیدا می‌کند تا قارچ عامل بیماری به طور کامل از بین برود. اگر درمان این عارضه بلافاصله بعد از بروز علائم آن آغاز شود، می‌توان به نتایج بسیار خوبی از نظر رشد مجدد موها دست پیدا کرد.


عوارض جانبی ناشی از داروهای ضد قارچ می‌تواند شامل خارش و جوش‌های پوستی، اسهال و درد شکمی (معده) باشد.


بیشتر بخوانید:یک ژل گیاهی برای تقویت مو و افزایش رشد آن


انتهای پیام/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: دارو ریزش مو مو
ارسال نظر