صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
امین‌زاده در گفتگو با آنا:

تغییر رؤسای جمهور آمریکا تاثیری در کشور ما ندارد/دولت از فرصت باقی‌مانده خدمت نهایت استفاده را کند

معاون سابق حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه تغییر روسای جمهور آمریکا تاثیری در کشور ما ندارد، گفت: فرصت باقی‌مانده از دولت دوازدهم فرصت طلایی بوده و دولت باید از آن نهایت استفاده را داشته باشد.
کد خبر : 510979

الهام امین‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه تغییر روسای جمهور آمریکا تاثیری در کشور ما ندارد، گفت: تجربه تاریخی ارتباط با آمریکا ثابت کرده که هیچ وقت با رفت و آمد دولت‌ها و تغییر احزاب حاکم در این کشور تغییری در فضای سیاسی و سیاست خارجی آن‌ها حاصل نشده است.


وی با تاکید بر اینکه تصور بهتر شدن شرایط با روی کار آمدن دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواه‌ها در آمریکا اشتباه محض است، افزود: تاریخ سیاسی آمریکا ثابت کرده که حزب دموکرات هر وقت در مسند قدرت قرار گرفته همیشه به صورت زیربنایی و خیلی اساسی ضربه‌هایی را به کشور ما وارد کرده از جمله در زمان کلینتون و اوباما که تحریم‌های عجیب و غریبی علیه ایران اعمال شد.


امین‌زاده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه به هیچ عنوان نباید امیدوار و دلبسته فلان حزب یا فلان گروه در آمریکا باشیم، ادامه داد: احزاب موجود در آمریکا با هم فرقی ندارند، این اشتباه تاریخی است که فکر کنیم حزب دموکرات بهتر از جمهوری‌خواهان بوده یا بالعکس.


معاون سابق حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی واقعیت‌های آمریکا برای مردم، گفت: با حضور دموکرات‌ها در رأس آمریکا وضع تحریم‌ها علیه ایران ظالمانه‌تر بود از این رو امید بستن به این حزب‌ها درست نیست.


فرصت طلایی خدمت در اختیار دولت است


امین‌زاده با بیان اینکه دولت دوازدهم اکنون باید در فرصت باقیمانده از خدمت خود نهایت استفاده را در مسیر رفع آسیب‌های موجود کرده و در راه بهره مندی هرچه بیشتر از این فرصت باقیمانده تلاش کند، افزود: دیگر معلوم نیست افرادی که اکنون مسئولیت دارند بتوانند باز هم در این حوزه از قدرت یا در این جایگاه دولتی حضور داشته باشند از این رو باید نهایت تلاش در راستای رفع مشکلات مردم صورت بگیرد.


معاون سابق حقوقی رئیس جمهور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه دولت باید گزارشی از اقدامات انجام شده در دوران خدمت خود به دولت آتی ارایه کند، گفت: دولت بعدی نیز باید اقدامات مفید دولت قبل را پیگیری کرده و به نتیجه برساند.


وی با بیان اینکه همه دولت‌های پیشرفته در سطح جهان از گزارش عملکرد دولت پیشین استفاده می‌کنند، افزود: متاسفانه در کشور ما گاهی با عوض شدن دولت همه موضوعات در حال پیگیری متوقف شده و حتی اعتنائی نیز به فعالیت مقام قبلی دیگر نمی‌شود که این آفت دولت‌داری است.


امین‌زاده ادامه داد: یکی از علت‌های عدم پیشرفت ما این است که دولت‌های قبل و بعد اطلاعی از کارها و اقدامات یکدیگر نداشته و بدون توجه به این موضوع اقدام به فعالیت‌های بعدی کرده و حتی کارهای خوب یکدیگر را نیز تخریب می‌کنند که این باعث خسران کشور می شود.


دولت‌ها نباید همواره در حال آزمون و خطا باشند


امین‌زاده با تاکید بر اینکه دولت‌ها نباید همواره در حال آزمون و خطا باشند، ادامه داد: استفاده از تجارب موفق دولت‌های پیشین بهترین راه برای کاهش آزمون و خطا است.


معاون سابق حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: فرصت باقی مانده از دولت دوازدهم فرصت طلایی بوده و دولت باید از آن نهایت استفاده را داشته باشد از این رو لازم است دولت گزارش عملکرد خود را رسانه‌ای کرده و در اختیار دولت بعدی قرار دهد.


انتهای پیام/4151/


انتهای پیام/

ارسال نظر