صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۰۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

تفاهم‌نامه اجرایی صدور شناسنامه فنی و ملکی تهران امضا شد

تفاهم‌نامه سه‌جانبه با حضور رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، معاون معماری و شهرسازی شهرداری و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران، امضا و مبادله شد.
کد خبر : 509870

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران،  تفاهم‌نامه سه‌جانبه با حضور مهندس سعیدیان، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، محمد سالاری رئیس گروه معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افشین حبیب زاده نائب رئیس گروه عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، در راستای اجرایی نمودن شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و الزام حضور سازندگان ذی‌صلاح به‌منظور افزایش کیفیت ساخت‌وساز و کاهش حوادث ساختمانی منعقد شد.


همچنین مهندس اباصلت اصغری عضو هیئت‌مدیره سازمان، مهندس احمدی معاونت خدمات مهندسی سازمان، مهندس گودرزی مشاور حوزه خدمات مهندسی سازمان و مهندس مهدی صالحی مدیرکل معاونت شهرسازی و ساختمان شهرداری از دیگر حاضرین در تبادل تفاهم‌نامه بودند.


سازندگان ذی‌صلاح در دو بخش مهندسی (مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی) و استادکاران و کارگران دارای صلاحیت از موارد مطرح و قیدشده در تفاهم‌نامه است که بر اساس آن حضور سازنده ذی‌صلاح برای گروه‌های ج و د ساختمانی در تمامی مناطق اجباری و در منطقه 2 برای تمامی گروه‌های ساختمانی الزامی است که این موضوع به‌ عنوان پایلوت و به صورت آزمایشی، به مدت یک سال اجرا می‌شود تا در صورت حصول نتیجه در تمامی گروه‌ها و در تمامی مناطق اجرا شود. همچنین برحسب ماده 4 قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و الزام فراگیری آموزش فنی حرفه‌ای برای اشتغال به کار توسط سازندگان ذی‌صلاح توافق کنندگان متعهد شدند تا یک سال آینده نسبت به پیگیری از مراجع مربوطه ازجمله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اقدام نمایند.


سعیدیان در حاشیه این تفاهم‌نامه با اشاره به الزام مجری ذی‌صلاح به‌عنوان خواسته سال‌های دور اعضای سازمان، عنوان نمود و به جزئیات تفاهم‌نامه مبادله شده پرداخت و افزود تفاهم کردیم که شروع عملیات ساختمانی تا معرفی و ثبت قرارداد مجری صادر نشود.


رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، همچنین پایان عملیات ساختمانی را نیز منوط به امضای مجری و صدور شناسنامه فنی عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد گام‌به‌گام اقدامات مثبت و مؤثری صورت بگیرد و شاهد افزایش کیفیت هرچه بهتر ساخت‌وساز در تهران باشیم.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر